قرارداد عجیب صالح حرانی برای استقلالی ها فاجعه است

قرارداد عجیب صالح حرانی برای استقلالی ها فاجعه است

سعید آذری درباره ابهامات مطرح شده در مورد قرارداد صالح حردانی در باشگاه فولاد گفت: من هیچ وقت در مورد حردانی یا فولاد و استقلال صحبت نکردم. من آنقدر حرفه ای هستم که از باشگاهی نام نمی برم، اما چون آقای گرشاسبی در مصاحبه خود از من نام برده است، حق دارم برای روشن شدن موضوع توضیحاتی بدهم. تنها موضوعی که در مورد نقل و انتقالات به آن اشاره کردم، ماجرای ذوب آهن بود که 12 بازیکن درجه یک این تیم یک فصل جدا شدند، بدون اینکه یک ریال از باشگاه بیاید. من مصاحبه آقای گرشاسبی را خواندم، ایشان بزرگتر و پیشکسوت من هستند، اما در مورد بند فسخ قرارداد صالح حردانی گفتند که آذری توضیحی نداد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: روزی که به فولاد آمدم قرارداد این بازیکن بر اساس شهادت جواد نکونام 50 میلیون تومان بود و در پایان این فصل قراردادش به پایان رسید. بعد از مشورت با آقا جواد قرارداد این بازیکن را به مدت سه سال تمدید کردم و برای انتقال او شرط گذاشتیم. طبق بند 4 ماده 11 قرارداد فوق، شرایط جدایی صالح حردانی از فولاد باید پرداخت 5 میلیارد تن توسط باشگاه نامزد یا متقاضی رضایت و در صورت پیشنهاد خارجی، دلار باشد. 1.5 میلیون گنجانده شده است.

آذری افزود: بر اساس ماده 3 قرارداد مذکور، مدت قرارداد صالح حردانی از تاریخ 3/8/99 تا پایان فصل 1401/1402 یا 2022/2023 بوده است. هیچ شرطی در این قرارداد برای استفاده از فسخ یک طرفه وجود ندارد. بعد از اینکه توانستم حق نقل و انتقالات رضا شکاری، محسن مسلمان، پیام صادقیان، مرتضی تبریزی را به دست بیاورم، جامعه فوتبال باید متوجه شود که در قراردادهایی که با باشگاه هایی که در آنها بازی می کنم بستم هرگز فسخ یک طرفه ندارد. سال گذشته باشگاهی بعد از مسابقات باشگاهی آسیا می خواست حردانی را به خدمت بگیرد که من هم خدمت این عزیزان عرض کردم. مبلغ انتقال صالح حردانی 5 میلیارد تن است. اینکه گفته می شد در قرارداد حردانی بند جدایی وجود دارد و این بازیکن می تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند در هیچ یک از مواد وجود نداشت. بعد از 18 سال مدیریت می دانستم که چطور باید قرارداد یک بازیکن جوان را تمدید کنم تا باشگاه بتواند از مکانیسم فروش بازیکن استفاده کند.

وی ادامه داد: نکته مهم این قرارداد این است که وقتی 5 میلیارد تن برای انتقال حردانی کنار گذاشتیم، قرارداد او 50 میلیون تن بود یعنی حدود 100 برابر مبلغ جدایی قبلی او را در نظر گرفته ایم. “

مدیرعامل اسبق باشگاه فولاد گفت: روزی که شاهد پیشرفت های باورنکردنی این بازیکن با آقای جواد بودیم این ذهنیت را برای ما ایجاد کرد که این بازیکن می تواند مسافر جام جهانی باشد و در صورت حضور در لیست تیم ملی. جام، افتخاری دیگر بعدها.» از حضور حسین کعبی، ایمان مبعلی و سید محمد علوی در جام جهانی، باشگاه و همچنین فولاد 230 هزار دلار از سازوکار حضور باشگاه ها دریافت می کند. در این روز من افکار خود و حردانی را تا سال بعد از جام جهانی گسترش دادم.

آذری گفت: بر اساس برنامه راهبردی 4 ساله ما در فولاد، یکی از ارکان پارامترهای درآمدزایی، درآمدزایی از نقل و انتقالات بازیکنانی مانند صالح حردانی بود، بنابراین باشگاه علاوه بر هزینه نقل و انتقالات، مبلغی نیز دریافت می کند. شهریه «حردانی هم الان اگر در حاشیه غرق نشود بازیکنی چند میلیونی می شود که در نقل و انتقالات بعدی رقم خوبی برای باشگاه فولاد خواهد بود.

گرشبسبی گفت: قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان یک ساله است. پایان نامه دکتری من قیمت گذاری بازیکن است و روی گسترش قراردادهای علمی و حرفه ای کار کردیم. به استثنای یک بازیکن که اسطوره باشگاه بود، در باشگاهی که آکادمی بسیار قوی دارد و ماموریتش بهره بردن از جوانان است، هیچ قرارداد بلندمدتی با تمام بازیکنان بالای سی و یک یا دو سال منعقد نشده است. بازیکنان و آنها را به سطح سابق فوتبال معرفی کنید.مسئول ایران. بر این اساس قرارداد 15 بازیکن آکادمی فولاد را برای مدت طولانی تمدید کردم تا پشتوانه خوبی برای آینده این تیم ایجاد کنم.

وی درباره بلاتکلیفی هایی که همچنان هنگام بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و صحبت از لجبازی به وجود می آید، اضافه کرد: اطلاعات اشتباهی در این زمینه به مردم داده شده است. اصلا بحث لجبازی مطرح نشد. فدراسیون ایران بر اساس رای کمیسیون پنجره فولاد را بست اما در این مورد چند نفر خواستند از این نمد کلاه بسازند و قرارداد 350 میلیون تومانی با سپیدرود را مطرح کردند. این موضوع را از آقای نورشرق (رئیس کمیته وضعیت) پرسیدم که اگر این مبلغ را به سپیدرود بدهیم پنجره ما باز می شود و ایشان گفتند 350 که خیر، اگر باشگاه فولاد 2 میلیارد به سپیدرود بدهد، این پنجره دیگری است. .چون در حین انتقال بلبلی قانون نقل و انتقالات نقض شده قابل افتتاح نیست. در این شرایط به دلیل باز نشدن پنجره دیگر مجبور به پرداخت این پول نبودیم.

وی افزود: این قرارداد 350 میلیونی پیشنهاد یکی از آقایان نزدیک به مجموعه سپیدرود بود و من هرگز آن را امضا نکردم زیرا همه چیز در اختیار شخص ثالثی بود و طبق استعلامی که از کمیته تعیین وضعیت دریافت کردیم، وجود نداشت. تضمین می‌کند که پنجره باز می‌شود. «تا جایی که به حقوق بین‌الملل مربوط می‌شود، این دیگر موضوع لجاجت نیست، بهانه‌ای است برای افرادی که قانون را نمی‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید