قرارداد نجومی ساپینتو با استقلال + گزینه عجیب

قرارداد نجومی ساپینتو با استقلال + گزینه عجیب

استقلال سال ها نتوانست قهرمان لیگ برتر شود و در آن سال ها پرسپولیس بیشترین قهرمانی را به دست آورد. اتفاقی که به اعصاب هواداران استقلال ضربه زد و نشان از موفقیت و قهرمانی رقیب دیرینه و سنتی آنها نداشت. فصل گذشته سال متفاوتی برای آبی ها بود. آجارلو مدیرعامل استقلال شد، فرهاد مجیدی به تنهایی این تیم را بست و ستاره های خوبی جذب این تیم شدند.

استقلالی ها فصل قبل را با قدرت از ابتدا شروع کردند و در پایان فصل توانستند مقتدرانه و بدون شکست قهرمان لیگ شوند و جام قهرمانی را از پرسپولیس پس بگیرند. با این حال تیم قهرمان در این فصل دستخوش تغییرات زیادی شده است. فرهاد مجیدی در اقدامی عجیب از استقلال جدا شد و راهی فوتبال امارات شد. رفتنی که هنوز خیلی ها دلیل اصلی آن را نمی دانند و خود فرهاد هم تا به امروز چیزی در این باره نگفته است.

استقلالی ها که نیاز مبرم به جذب مربی داشتند، پس از رد چند مربی ایرانی در این تیم، راه حلی برای جذب مربی خارجی پیدا کردند و در نهایت ستاره سابق اسپورتینگ لیسبون و تیم ملی پرتغال هدایت آبی های پایتخت را برعهده گرفت. جواد نکونام پیشنهاد استقلال را نپذیرفت، انتخاب رضا عنایتی به دلیل فشار هواداران رد شد و الکس نوری نیز به دلیل مشکلات مالی با آنها به توافق نرسید.

ریکاردو ساپینتو در حالی که این فصل استقلال را مدیریت می کند، زندگینامه طولانی در کشورهای مختلف دارد اما موفقیت هایش کم بود. سرمربی استقلال چند ماه بیشتر در 5 تیم اخیر خود دوام نیاورده است و بازیکنان استقلال و البته خود ریکاردو امیدوارند که سرنوشت دیگری در ایران رقم بزند و تا پایان قراردادش در جمع آبی های پایتخت بماند. ساپینتو فصل را با شکست آغاز کرد تا رویای آبی ها برای تکرار رکورد منحصر به فرد سال قبل در همان بازی اول پایان یابد.

شاگردان ساپینتو فوتبال بدی به نمایش نمی گذارند اما چند شکست دیگر و البته چند تساوی ناامیدکننده باعث شده تا این تیم در حال حاضر در رده سوم جدول قرار گیرد. اگرچه آبی ها فاصله چندانی با بالای جدول ندارند، اما هواداران این تیم با توجه به نتایج نوسان تیمشان نمی توانند با اطمینان از قهرمانی در این فصل صحبت کنند.

قرارداد ساپینتو با استقلال 2 ساله است. سرمربی پرتغالی برای این فصل قراردادی 600 هزار یورویی با استقلال امضا کرد که قرارداد ساپینتو با استقلال برای فصل آینده به 720 هزار یورو می رسد. در قرارداد ساپینتو و استقلال گزینه های مختلفی وجود دارد. مثلا یکی از گزینه های عجیب قراردادش این است که به ازای هر پیروزی باشگاه استقلال باید 1500 یورو به ساپینتو بدهد.

علاوه بر این، در صورت موافقت مدیر اجرایی، 100 هزار یورو به قرارداد ریکاردو اضافه خواهد شد. بندی که به عجیب ترین شکل ممکن در اکثر قراردادهای بازیکنان استقلال در این فصل وجود دارد و تیم مدیریت قبلی استقلال در قراردادها گنجانده شده است. ساپینتو بابت قهرمانی استقلال در سوپرجام 15 هزار یورو پاداش دریافت کرد. همچنین در صورت قهرمانی در جام حذفی و قهرمانی در لیگ برتر 100 هزار یورو پاداش دریافت می کند.

لازم به ذکر است که مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار یورو قرارداد اصلی ساپینتو به مدت دو فصل برای شخص وی است و قرارداد دستیاران وی جدا از این پول به خودشان پرداخت می شود.

در چند وقت اخیر موضوع قراردادهای استقلالی ها در این فصل به موضوع اصلی این باشگاه و فوتبالدوستان تبدیل شده و سوالات بی پاسخ زیادی را در ذهن بازیکنان به جا گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید