قزوین به احتمال زیاد وارد ششمین قله تاج می شود/ استان قزوین رتبه اول مصرف دخانیات را در کشور دارد

وی با بیان اینکه ماهیت ویروس امیکرون خفیف است، افزود: با وجود اینکه بیش از 80 درصد جمعیت استان واکسینه شده اند، اما شاهد شیوع این ویروس هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به اینکه 10 درصد از مردم استان واکسن دریافت نکرده اند، از فرمانداران، بخشداران و امدادگران می خواهیم این مشکل را رصد و اجرا کنند.

فرصتی برای کاسوین برای ورود به ششمین قله تاج

رحمانی درباره ورود احتمالی استان قزوین به ششمین قله تاج تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال ورود کشور به ششمین قله تاج در بهمن ماه وجود دارد و قزوین به عنوان شاهراه ارتباطی شمال و شمال غرب از این قله مستثنی نخواهد بود. .

وی گفت: طبق تحقیقات، شیوع این ویروس گسترده است، اما مرگ و میر آن کمتر از سویه های دلتا است. اما این امر برای افراد پرخطر و حساس مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به فعالیت این دانشکده ها گفت: دستورالعمل های لازم برای فعالیت این مراکز از سوی ستاد ملی آموزش و پرورش و علوم پزشکی ولیعهد ابلاغ شده است.

رحمانی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا اذعان داشت: اجرای این طرح و مصوبات آن از جمله الزام به واکسیناسیون کارکنان، استفاده از ماسک در ادارات و مراکز اجتماعی به دستگاه‌های ستاد کل استان ابلاغ شد. .

وی به بسیج ملی آموزش تغذیه اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های این هفته با هدف ارتقای سطح سواد غذایی سالم در جامعه بوده و شعار این هفته با عنوان «تغذیه، تاج و واکسیناسیون» رسانه ای شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: امروزه افراد غیرمتخصص به انحاء مختلف باورهای غلطی را در افراد ایجاد می کنند که از آن جمله می توان به ترویج فواید نمک دریا، روغن جامد کرمانشاهی و سایر مواد اشاره کرد که دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای آگاهی عمومی در این زمینه ها اقدام می کند. او تلاش می کند.

مصرف دخانیات در قزوین افزایش یافته است

رحمانی با بیان اینکه 59 درصد مردم استان قزوین فعالیت بدنی کمتری دارند، گفت: اگرچه مصرف نمک در استان قزوین رو به کاهش است اما همچنان در کشور وضعیت خوبی ندارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه 37 درصد مردم قزوین دو بار در روز سبزی می خورند اما مصرف آن در استان کاهش یافته و رتبه دوم کشور را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین طبق آخرین آمار سال 99 رتبه ششم مصرف دخانیات و رتبه اول مصرف دخانیات در کشور را دارد و 23 درصد از جمعیت استان از دخانیات استفاده می کنند. .

رحمانی با بیان اینکه مصرف سرانه نوشابه در قزوین بالاست، گفت: این استان از نظر چاقی رو به رشد رتبه دوازدهم و از نظر اضافه وزن رتبه هشتم کشور را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: استان قزوین در پرفشاری خون رتبه هجدهم، کلسترول بالا رتبه دهم، دیابت رتبه شانزدهم و فشار خون در رتبه هفدهم کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید