قزوین بیشترین سهم را در تولید کشمش در کشور دارد

وی با اشاره به نبود زیرساخت های صادراتی در استان قزوین افزود: متاسفانه زیرساخت های صادراتی نه تنها برای محصولات کشاورزی بلکه برای محصولات صنعتی در استان قزوین وجود ندارد تا بتوانیم به سرعت به دست مصرف کنندگان برسیم.

رئیس اداره کشاورزی اتاق بازرگانی استان با اشاره به کیفیت بالای محصول کشمش استان افزود: در حال حاضر ترکیه بیشتر مواد اولیه خود را از ایران تامین می کند که این نشان از کیفیت بالای محصول در کشور و استان ما، پس به دلیل نیست. در ساخت، محصول کشمش به صورت خام به ترکیه ارسال می شود و در آنجا بسته بندی می شود و به نام آن کشور صادر می شود.

وی با اشاره به قزوین که بیشترین سهم تولید کشمش را در کشور دارد، افزود: با توجه به تولید بالای این محصول، دفتر تخصصی کشمش در استان قزوین راه اندازی شد و در راستای این موضوع زنجیره تامین را افزایش دادیم. فعالیت برای تولید کشمش ما از آن استفاده کردیم تا بتوانیم تمام اجزای بخش کشاورزی، برداشت و صادرات را بررسی کنیم.

یوسف زادگان ادامه داد: روز گذشته با حضور نماینده سازمان توسعه بازار و تجارت بحث صادرات را مطرح کردیم تا بتوانیم محصول را ارتقا داده و به استان صادر کنیم.

رئیس اداره کشاورزی اتاق بازرگانی استان گفت: اکنون با بازار 3 میلیارد دلاری مواجه هستیم و سهم ما در این حوزه بسیار ناچیز است و نیاز به افزایش صادرات در این حوزه داریم.

وی افزود: یارانه حمل و نقل هوایی، یارانه دریافت تسهیلات، شرکت در نمایشگاه های خارجی برای کشاورزان و صادرکنندگان، یارانه صندوق ضمانت صادرات، یارانه راه اندازی دفاتر بازرگانی از مشوق های صادراتی محسوب می شود.

یوسف زادگان در پایان گفت: همچنین درخواست کردیم در صورت عدم اجرای یارانه نقدی به جای واردات میوه های گرمسیری مانند آووکادو و انبه از صادرات کشمش استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید