قزوین و ویتنام خود را “خواهر” می نامند


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855589

متن پیش نویس تفاهم نامه قزوین و شهر نهم بین جمهوری ویتنام به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; جابر هورام نیا سرپرست ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین با موضوع خواهرخواندگی قزوین و نینگ بین در جمهوری ویتنام گفت: دستور کار دیپلماسی امروز بسیار تغییر کرده است. قرن گذشته مشکلاتی مانند توسعه و تعامل انسانی مانند فرهنگ، سبک زندگی، اقتصاد و تجارت، گردشگری، همکاری های علمی و فناوری، کاهش فقر و مقابله با چالش های جهانی مانند تروریسم و ​​محیط زیست اکنون زیر چتر دیپلماسی قرار دارد و دولت ها و شرکت کنندگان و شرکت کنندگان در عرصه بین المللی به این مسائل می پردازند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی شهری به این معناست که پیوند جوامع و شهرهای مختلف می تواند سازوکار مناسبی برای رساندن پیام صلح و دوستی، عدالت و آزادی به ملت بزرگ ایران باشد، یادآور شد: و همکاری سایر مردم در عرصه آموزش فرهنگ، هنر و ورزش می تواند نقش ارزنده ای در تقویت همکاری، صلح و دوستی بین کشورها داشته باشد.

هورام نیا افزود: بنابراین به پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی، پایتخت جمهوری سوسیالیستی ویتنام، شهر نینگ بین واقع در دلتای رود سرخ (ویتنام شمالی) و شباهت آن به قزوین از جمله نزدیکی به پایتخت. در گذشته بناهای تاریخی، آثار یونسکو، جاذبه های گردشگری و وجود کارخانه های صنعتی مجاور به عنوان خواهرخواندگی با قزوین انتخاب شده است.

به گزارش اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل قزوین، در این جلسه پیش نویس تفاهم نامه خواهرخواندگی قزوین و شهر نهم بین ویتنام به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید