قصه گویی دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان ضروری است/ ایران پرچمدار مبارزه با استکبار است

ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804412

امیری گفت: بیان دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان لازم است و اگر این داستان به خوبی انجام نشود، دشمن داستان اشتباه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امروز دشمن تلاش می کند نشان دهد جمهوری اسلامی ایران در آن سال ها پیشرفتی نداشته است در حالی که وقتی به دوران قبل از پیروزی انقلاب نگاه می کنیم در آن سال ها می بینیم. اما انقلاب شرایط را برای پیشرفت ایجاد کرد.

وی افزود: در حوزه سلامت قبل از انقلاب مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند و در شهرها بار میکروبی آب به حدی بود که مردم را دچار مشکل و بیماری می کرد، در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی، آب آشامیدنی سالم. به دورافتاده ترین نقاط کشور لوله کشی شده و مردم به آب سالم دسترسی دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه پزشکی گفت: قبل از انقلاب پزشکانی از هند، پاکستان و بنگلادش برای معالجه مردم به ایران اعزام می شدند، در حالی که امروز ایران در پزشکی بسیار عالی است و بهترین تخصص ها را دارد و در آنجا بسیار عالی است. پزشکان این کشور هستند، به علاوه تجهیزات و امکانات پزشکی در سراسر کشور گسترش یافته است.

امیری گفت: قبل از انقلاب حتی یک درصد داروها در کشور ما تولید نمی شد، در حالی که امروزه بالغ بر 97 درصد داروهای مصرفی در کشور توسط جوانان ایرانی تولید و حتی به کشورهای دیگر ارسال می شود، امروز ایران در زمینه ناباروری مطرح است. درمان، یکی از سه کشور برتر جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در سال های حکومت پهلوی هیچ امتیاز و عنوانی در حوزه فناوری و علم نداشت، اما امروز ایران در عرصه نظامی به فناوری جهانی رسیده است به طوری که جزو چهار کشور برتر دنیاست. جهان در ساخت موشک و پهپاد

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا به افزایش سطح سواد اشاره کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب 90 درصد مردم روستاها بی سواد بودند اما بعد از پیروزی انقلاب برعکس شد و امروز بیش از 90 درصد مردم روستاها بی سواد هستند. با سواد، که نشان می دهد جمهوری اسلامی در سواد پایه پیشرفت چشمگیری داشته است. امروزه عدالت آموزشی در حال گسترش است تا جایی که بیش از 15 نوع دانشگاه و مرکز آموزشی وجود دارد.

امیری خاطرنشان کرد: در حوزه هنر در زمان رژیم پهلوی هنر ابتذال شد، اما با پیروزی جمهوری اسلامی ایران، هنر احیا شد و امروز هنر ایران در تئاتر، سینما، موسیقی و سایر بخش ها صاحب نظر است.

وی با اشاره به اینکه ایران پرچمدار مبارزه با استکبار است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، محور مقاومت شکل گرفته و ملت های زیادی مانند انقلاب اسلامی ایران در مقابل دشمن قیام کرده اند. مواظب باشید، زیرا اگر داستان ضعیفی از نسل جوان باشد، دشمن دروغ می گوید و هر چه می خواهد به جوانان می دهد، دهه فجر بهترین زمان برای مقایسه توان و پیشرفت ایران با قبل از پیروزی است. این انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید