قطار استانداران دولت سیزدهم به ایستگاه آخر رسید

ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798352

انتخاب امیر مقدم به عنوان استاندار کرمانشاه، دولت سیزدهم را در آخرین مراحل تکمیل پازل استانداران خود قرار داد. پازلی که با انتخاب صادق خلیلیان به عنوان اولین استاندار دولت سیزدهم در ۱۴ شهریور آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

پس از رای اعتماد به احمد واحدی برای تصدی پست وزارت کشور، معرفی استانداران کابینه پیشنهادی وی بسیار مهم بود و با توجه به اهمیت مسائلی که استان خوزستان در آن زمان درگیر آن بود، صادق خلیلیان تاکید کرد که رئیس جمهور باید انتخاب شود. «استاندار ویژه» برای برخی از استان ها و حضور این استانداران در جلسات هیئت دولت برای ارائه گزارش اقدامات خود، به عنوان اولین استاندار در جلسه روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه هیئت دولت از اعضای هیئت دولت رای اعتماد گرفت و رأی اعتماد گرفت. سکان هدایت این استان جنوبی

وزیر کشور یکی از مهمترین مولفه های انتخاب مدیران را اصل شایسته سالاری دانست و تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که کارکنان با تمام وجود در خدمت آنها هستند و این احساس مستلزم نزدیکی مسئولان است. روابط با مردم؛ چون اعتماد از طریق ارتباط انجام می شود و نوع ارتباط باید صمیمی، قابل اعتماد و مؤثر باشد.» ما کشور را بر اساس استاندار اداره می کنیم نه وزارت. به این منظور بخشی از اختیارات وزارتخانه ها به استانداران تفویض می شود و وزارتخانه ها نقش حمایتی و نظارتی بیشتری خواهند داشت و اختیارات بیشتری به استانداران سراسر کشور تفویض می شود.

هیئت دولت ۲۱ شهریورماه به حسین مدرس کیابانی برای استانداری منتخب سیستان و بلوچستان رای مثبت داد. بوشهر انتخاب شد و پرونده انتخاب استانداران در تابستان پرهیجان سال 1400 با روی کار آمدن دولت سیزدهم با تغییر مسیر نظام اجرایی کشور با انتخاب 4 استاندار تکمیل شد.

اما در مهرماه شاهد انتخابات و رای اعتماد به اکثر استانداران در آن چند ماه دولت سیزدهم بودیم. کابینه با انتخاب 15 استاندار به پیشنهاد وزیر کشور موافقت کرد.

اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی روز یکشنبه، چهارم مهرماه، روز چهارشنبه، چهارم مهرماه، آنان را به عنوان استانداران سمنان، یزد و اردبیل انتخاب کردند. زیوبار، محمدهادی ایمانیه و محسن افشارچی به ترتیب به عنوان استانداران لرستان، فارس و زنجان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند.

رئیس جمهور پس از رای اعتماد به کابینه استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، بر ضرورت گره گشایی از زندگی مردم در این استان ها و رقم زدن فصل جدیدی در خدمت تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم یک امر است. توفیق الهی، قابل قدردانی باشد.»

هیات وزیران شامگاه یکشنبه 13 مهرماه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد و در این جلسه سیدرضا مرتضوی و مهدی دوستی به ترتیب به عنوان استانداران اصفهان و هرمزگان انتخاب شدند.

رئیس جمهور در این جلسه پس از انتخاب استانداران جدید، با بیان اینکه این انتخابات با محوریت دانش، تخصص و روحیه انقلابی و موضوع مهم و محور جوانان بود، به فرمانداران جدید توصیه کرد به وظایف خود عمل کرده و ایفای نقش کنند. از مدیران.یادتان باشد به جوانان توجه کنید و به آنها فضا بدهید.

هیئت دولت بعد از ظهر یکشنبه 18 مهرماه، محسن منصوری را به عنوان استاندار تهران و یکشنبه بعد زین العابدین رضویه حرم، محمدصادق معتمدیان و یعقوب علی نظری را به عنوان اعضای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و آذربایجان غربی رای دادند. از اعتماد به نفس

اعضای دولت در جلسه روز چهارشنبه ۷ مهرماه به علیرضا قاسمی فرزاد، اسداله عباسی و علی محمد زنگنه برای استانداری های همدان، گیلان و گلستان رای مثبت دادند. استانداران از کابینه رای اعتماد گرفتند. : روز چهارشنبه 12 آبان ماه سوابق و برنامه های فرزاد اهل الائمه و سید محمد تقی شاهچراگی به عنوان استانداران پیشنهادی برای استان های مرکزی و اخذ رای اعتماد به وزیر کشور ارائه شد. البرز، قزوین و مازندران به ترتیب به عنوان استانداران انتخاب شدند.

روز چهارشنبه (۲۶ آبان) اسماعیل زارعی کوشا با رای عدم اعتماد استاندار کردستان شد و روز یکشنبه ۲۹ آبان حسن بهرامونیا و گلمعلی حیدری به ترتیب به عنوان استاندار ایلام و چهارمحال و بختیاری منصوب شدند.

در آذر و دی ماه سه استاندار باقیمانده از هیئت دولت رای عدم اعتماد گرفتند که از جمله آنها می توان به جواد کنات به عنوان استاندار خراسان جنوبی و محمدرضا حسینی نژاد به عنوان استاندار خراسان شمالی اشاره کرد. با توجه به حضور علی زینی وند به عنوان استاندار کرمان در جمع استانداران تاکنون، پازل دولتمردان به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید