قطعا آسیب پذیری دشمنان در عرصه سایبری بیشتر از ماست


ساعت: 20:15
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881225

سردار جلالی با تاکید بر اینکه قطعا آسیب پذیری دشمنان در حوزه سایبری بیشتر از کشور ما است، گفت: جمهوری اسلامی حق دفاع مشروع در برابر حملات سایبری با منبع مشخص از کشورهای متخاصم را برای خود محفوظ می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برنامه ریزی گسترده دشمن برای آسیب رساندن به زیرساخت های حیاتی کشور به ویژه از طریق جنگ سایبری، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران استراتژی عملیات ترکیبی را اتخاذ کرده اند. به ظرفیت ها و زیرساخت های کشور آسیب برساند. دشمن ابتدا نقاط آسیب پذیر را شناسایی می کند و سپس با استفاده از آن نقاط ضعف ضربه می زند. به طور معمول، چنین آسیب‌پذیری‌هایی، آسیب‌پذیری‌های ذاتی هستند که در سیستم‌های سایبری وجود دارند و فرصت‌هایی را برای حملات سایبری توسط دشمنان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر همزمان با گسترش جنگ سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی کشور در این حوزه افزایش یافته و آسیب پذیری های موجود تا حد زیادی کاهش یافته است.

سردار جلالی گفت: علاوه بر آسیب پذیری ذاتی که در فضای مجازی وجود دارد، در برخی موارد دشمن از بی احتیاطی دستگاه ها و سازمان های مختلف نیز برای ایجاد اختلال در روند خدمات رسانی به مردم سوء استفاده می کند. با توجه به جنگ سایبری که رژیم صهیونیستی علیه ایران در دستور کار قرار داده است، عوامل این رژیم جعلی در صدد آسیب رساندن به زیرساخت های ارتباطی و خدماتی کشور هستند که اغلب با شکست مواجه می شوند و مردود می شوند و در برخی موارد موقتاً اختلال ایجاد می کنند. .

رئیس سازمان پدافند ملی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه ای درصدد نشان دادن ابعاد این حملات هستند، افزود: در این راستا سازمان پدافند ملی تاکید و تمرکز ویژه ای بر حفاظت از زیرساخت های حساس، حیاتی و مهم دارد. کشور در این راستا دستورالعمل کاری تدوین و در اختیار تمامی دستگاه ها قرار گرفته و تیم های پایش و ارزیابی آسیب پذیری سایبری به سازمان های مختلف ارسال شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که احتمال خطرات سایبری افزایش می یابد، اخطارهای عملیاتی داده می شود و در شرایط عادی به سمت ایمن سازی زیرساخت ها حرکت می کنیم، اما این به معنای عقب نبودن در این حوزه ها نیست. با توجه به اینکه برخی از سیاست های توسعه سریع در سال های اخیر بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی، ایمنی و دفاعی ارائه شده است، تهدیدات موجود باید به سرعت شناسایی و برطرف شوند.

سردار جلالی همچنین با اشاره به برنامه‌های گسترده سازمان دفاع ملی با همکاری همه دستگاه‌های متولی در حوزه امنیت سایبری از جمله مرکز ملی سایبری، ریاست جمهوری، مرکز ماهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ، و غیره. وی به حفاظت غیرعامل اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی سازمان ها رعایت الزامات و مقررات حفاظت غیرعامل را مطلوب می دانند و این بی توجهی ها باعث ایجاد اختلالاتی در خدمات رسانی به مردم می شود.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای ادواری گسترده سایبری در زیرساخت های کشور، گفت: آسیب پذیری این بخش ها به صورت کتبی به مراجع ذیربط اعلام می شود و در صورتی که دستگاهی به دلیل آسیب پذیری های اعلام شده آسیب ببیند و خدمات رسانی به مردم مختل شود. سازمان دفاعی کشور بیکار خواهد ماند و حتما این موضوع را از طریق مراجع ذیربط پیگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه البته این مشکل نباید منجر به تضعیف سربازان امنیتی خط مقدم دفاع سایبری کشور در دستگاه ها و زیرساخت ها شود، گفت: نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در حال انجام یک اقدام هستند. نوع مدرن تروریسم و ​​خشونت علیه ملت ایران در قالب زیرساختی برای جنگ سایبری ایجاد کرده اند که باید توسط محافل و مجامع بین المللی به شدت محکوم شود.

وی افزود: هر چند دشمن توانسته است برخی هجمه ها را موقتاً مختل کند، اما این حجم از جنگ سایبری علیه کشور قطعاً تمام آسیب پذیری های سایبری ما را برطرف می کند همانطور که هشت سال دفاع مقدس در نهایت منجر به توسعه شد. بازدارندگی داخلی تبدیل شده است این مدل از جنگ به بازدارندگی سایبری کشور نیز منجر خواهد شد.

سردار جلالی گفت: در پایان با تاکید بر اینکه قطعا آسیب پذیری دشمنان در حوزه سایبری از کشور ما بیشتر است، گفت: جمهوری اسلامی حق دفاع مشروع در برابر حملات سایبری با منبع مشخص از کشورهای متخاصم را برای خود محفوظ می دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید