قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران بی پاسخ نخواهد ماند


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877990

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران قطعاً قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را تلافی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شعیب باخمن کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با تهران نیوز به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران اسلامی اشاره کرد. سه روپایی وجود دارد.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آگاه است که ایران بیشترین همکاری را با این نهاد دارد و فعالیت‌های صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران پنهان نمانده و تحت نظارت آژانس انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رژیم غاصب صهیونیستی دارای کلاهک و بمب هسته‌ای است و عضو NPT نیست و رژیم‌های آمریکایی و اروپایی هیچ اعتراضی به آن ندارند.

باخمن یادآور شد: زرادخانه رژیم جعلی صهیونیستی بین 80 تا 300 بمب هسته ای است و سلاح های زیر آب این رژیم نشان می دهد که دشمنان به شدت از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و اعتراضی به تخلفات این رژیم ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آژانس بین المللی انرژی اتمی از رژیم صهیونیستی درخواست مالکیت زرادخانه های هسته ای نکرده است؟ وی گفت: آژانس به یک نهاد سیاسی تبدیل شده و منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران را دنبال می کند و دولت های مورد حمایت آمریکا را پاسخگو نمی داند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمریکا و اروپا در گذشته اختلافات جدی داشته اند و توهم وحدت در این کشورها توسط افرادی ایجاد می شود که اطلاعات چندانی از آمریکا و خباثت های این رژیم ندارند.

باخمن تصریح کرد: بر خلاف اظهارنظر، آمریکا و ترویکای اروپایی در بسیاری از مسائل مربوط به ایران هماهنگی کامل ندارند و بسیاری از کارشناسان مقیم آمریکا و اروپا اذعان کرده‌اند که این کشورها ناتوان و ناتوان در مقابله با ایران هستند.

وی تاکید کرد: کارشناسان اروپایی و آمریکایی معتقدند که ایران قطعا اقدامات تلافی جویانه ای را در قبال قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام خواهد داد و این گونه نخواهد بود که آمریکا و اروپا بخواهند اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید