قطعنامه آژانس علیه ایران احمقانه بود


ساعت: 05:40
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854802

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین توئیتی کنایه آمیز درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی کنایه آمیز، قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران را احمقانه خواند.

بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: آیا از آخرین اخبار ایران اطلاع دارید؟ حالا فهمیدید چرا روسیه دیروز قطعنامه احمقانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران را رد کرد؟

وی افزود: متاسفانه همکاران غربی ما درک کاملی از وضعیتی که در آن قرار داریم ندارند.

در پی واکنش های قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده روسیه پیشتر صدور این قطعنامه را غیرمنطقی خوانده بود.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به پذیرش قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران گفت: منطق پشت این موضوع کم و بیش قابل درک است. آیا این قطعنامه همکاری بین تهران و آژانس را بهبود می بخشد؟ و دوم اینکه آیا تصویب قطعنامه به نهایی شدن مذاکرات در وین کمک می کند؟ در هر دو مورد پاسخ منفی است. پس چرا این قطعنامه را صادر کردید؟

دیپلمات های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب از تصویب قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران خبر دادند. بر اساس گزارش ها، روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند که با 30 رای موافق، 2 رای مخالف و 3 رای ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

همزمان با اجلاس ضد ایرانی شورای حکام، سازمان انرژی اتمی ایران از خاموش شدن دوربین های مجهز به دوربین های اضافی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته ای خبر داد. گفته می شود که این اقدام شامل خاموش شدن سطح آنلاین و فلومتر (OLEM) نیز می شود. ‌

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید