قطعنامه مجلس و دیپلماسی آبرومندانه دولتی به خیابان یک طرفه طلبکاران غربی پایان داد

ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791097

نظری گفت: برنامه اقدام راهبردی رفع تحریم های ظالمانه دشمن که در مجلس تصویب شد در کنار دیپلماسی آبرومندانه دولت سیزدهم به مسیر یکجانبه وام دهی غرب در برجام پایان می دهد که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم. سال، سال.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ درباره دور جدید مذاکرات در وین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که خواهان مذاکره است و هرگز نمی خواهد مذاکرات هسته ای را تعطیل کند. «البته واضح است که کیفیت و روش مذاکره باید رویکرد درستی به کشورهای غربی داشته باشد.

وی افزود: تاکنون مذاکرات بیشتر به صورت یک طرفه بوده و غربی ها در موضع اعتماد قرار گرفته اند و هر بار درخواست جدیدی مطرح می کنند.

نظری ادامه داد: اتخاذ اقدام راهبردی رفع تحریم های سرکوبگرانه دشمنان که سال گذشته از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد و روی کار آمدن دولت سیزدهم که نگاه متفاوتی به مذاکرات داشت، کیفیت مذاکرات را با چالش مواجه کرد. .

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه مجلس به دولت ابزار قانونی داده است تا برای حفظ حقوق ملت ایران در مقابل غربی ها محکم بایستد. این مصوبه در کنار دیپلماسی آبرومندانه دولت سیزدهم به جاده یک طرفه ای که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم پایان خواهد داد.

نظری گفت: تیم دیپلماسی ایران در دور جدید مذاکرات در وین شرط بازگشت به میز مذاکره را اجرای کامل تعهدات سایر کشورها به مفاد برجام دانست. این یعنی لغو تحریم های اعمال شده پس از برجام و تحریم هایی که جزو تعهدات برجام بود تا ایران بتواند به تعهدات قبلی خود بازگردد. در غیر این صورت امکان همکاری به همین شکل بین ایران و 4+1 وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید