قطعی گاز در دفاتر پرتقاضا/ قطعی گاز خانگی در فصل زمستان خط قرمز شرکت گاز است


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916090

سیدمحمود هاشمی گفت: بر اساس بند نامه ارسالی کشور، شرکت ملی گاز ایران و استان ها موظف و موظف است در وهله اول نسبت به صدور اخطار اقدام کند و در صورت عدم توجه، گاز به قطع کردن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: مصرف بهینه و مصرف مطمئن دو موضوعی است که به طور مرتب در حوزه اجرایی رعایت می شود و تاکید می شود خارج از ساعات کاری و تعطیلات. سیستم گرمایش به طور کامل خاموش است و در ساعات کاری دمای آسایش تنظیم شده در راهروها 18 درجه سانتی گراد و در اتاق ها 21 درجه سانتی گراد است.

وی ادامه داد: بر اساس بند نامه ارسالی کشور، شرکت ملی گاز ایران و استان ها موظف است در وهله اول اخطار داده و در صورت عدم توجه، گاز قطع شود. دستگاه یا سازمان به اندازه کافی برای بهینه سازی مصرف انجام نمی دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه سال گذشته موضوع نظارت بر مصرف بهینه گاز در دستگاه ها در دستور کار قرار گرفت، گفت: در یک سال گذشته پنج دستگاه در خراسان شمالی به دلیل عدم توجه به موضوع مصرف بهینه گاز قطع شد اما امسال تا الان گاز نگرفته

وی به راهکارهای تشویقی برای صرفه جویی در مصرف گاز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف بسته به نوع اقلیم تعیین می شود و در سه مرحله اول مصرف، قیمت گاز مانند سال قبل محاسبه می شود و خیر. افزایش در آنها لحاظ خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه قبوض گاز 36 روز محاسبه می شود، گفت: در صورت افزایش مصرف گاز از پله سوم، برای هر پله 40 درصد به پله قبل اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز خراسان شمالی افزود: با توجه به کاهش جریان گاز در فصل زمستان خط قرمز مصرف داخلی و گازرسانی به منازل در اولویت است.

وی یادآور شد: بر اساس اولویت‌بندی دیسپچر شرکت ملی گاز، ابتدا به دلیل کمبود گاز منازل، در نهایت گاز نیروگاه‌ها، سیمان و به‌طور مشابه پس از آن صنایع فلزی و صنعت پتروشیمی

هاشمی ادامه داد: آنچه قابل توجه است این است که شرکت گاز هیچ گونه دخالتی در محدودیت های گازی صنایع استان ندارد و مستقیماً از طریق دیسپچ شرکت ملی گاز گزارش می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید