قهرمانی مقتدرانه کشتی آزادکاران قهرمانی جوانان آسیا با رکوردی بی نظیر؛ 10 کشتی گیر، 9 فینالیست، 8 طلا


ساعت: 01:45
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882160

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان با 8 مدال طلا و یک نقره و 228 امتیاز در صدر آسیا ایستاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا که از روز گذشته در منامه بحرین آغاز شده بود، عصر امروز با معرفی برترین کشتی گیران و تیم ها به کار خود پایان داد.

در پایان این مسابقات که با درخشش باشکوه جوانان آزاد کشورمان همراه بود، تیم کشورمان با 8 مدال طلا و یک نقره و 228 امتیاز و اختلاف 43 امتیازی با تیم دوم توانست بر بام آسیا بایستد. با تمام قدرت و ثبت یک رکورد تاریخی

پس از ایران، تیم هند با 185 امتیاز و قزاقستان با 148 امتیاز دوم و سوم شدند.

در این مسابقات برای کشورمان آرمین حبیب زاده در گربه شرکت می کند. 61 کیلوگرم حسین محمد آقایی در گربه. 70 کیلوگرم عرفان الهی در گربه. 74 کیلوگرم سوبان یااری در گربه. 79 کیلوگرم عارف رنجبر در گربه. 86 کیلوگرم مبین عظیمی در گربه. 92 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن 125 کیلوگرم مدال طلا و رضا مومنی در وزن 57 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج کامل نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، رضا مومنی در دور دوم خطیب آلانی از عراق را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد و در دور سوم و نیمه نهایی ولادیسلاو نکندروف را از پیش رو برداشت. قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر راهی فینال شد مومنی مقابل مری بزاربایف از قزاقستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 61 کیلوگرم آرمین حبیب زاده در دور نخست انخبولد انخبات از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ارسلان رخیم اف از ازبکستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. حبیب زاده در فینال با نتیجه 11 بر 9 کومار موهیت از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم پس از وقفه در دور اول، محمدعلی عموزاد در دور دوم در دیدار مقابل امیجان جلالوف از ازبکستان با نتیجه 7 بر 1 شکست خورد و به دلیل شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه. -مرحله نهایی عموزاد از دور مسابقات کنار رفت

در وزن 70 کیلوگرم پس از توقف در دور اول، در دور دوم حسین باخلتانف از قزاقستان با نتیجه 14 بر 6 از سد حریف گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان را با نتیجه 10 بر 8 شکست داد و راهی فینال شد. محمد آقایی در دیدار پایانی با نتیجه 15 بر 7 مولیم یداو از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 از سد ریوتارو توگویا از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دیاس ساگداتوف از قزاقستان با نتیجه 10 برنده شد و به فینال راه یافت. الهی در فینال جیدیپ از هند را با نتیجه 10 بر 4 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم سبحان یاری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر یونگ اوک کیم از کره جنوبی را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 2 از سد یلنور شیلدبای قزاقستان گذشت و راهی فینال شد. یاری در این دیدار با نتیجه 4 بر یک مقابل سوبارو تاکاهارا از ژاپن به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم عارف رنجبر در دور نخست با نتیجه 11 بر 8 ژاکسیلیک از قزاقستان را شکست داد و در دور بعد با نتیجه 10 بر 8 جوینتی کومار از هند را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. . فینال رنجبر در این مرحله با نتیجه 6 بر 3 مقابل حاج اکبر عبدالکاخاروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی فینال شد. رنجبر در فینال به مصاف باتبیلکون ندامبت از مغولستان رفت و با نتیجه 8 بر 2 حریف خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم مبین عظیمی در دور اول عیسی کیکوچی از ژاپن را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل آکاش از هند با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید. و به فینال راه یافتند. عظیمی در دیدار پایانی به مصاف نوردولت باکنوف از قزاقستان رفت و با برتری 7 بر صفر گردنبند طلا را از آن خود کرد.

در دسته منهای 97 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار شد، امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر نوربولات عادل اولو از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم مقابل آشیش از هند با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله 12 بر 2 مقابل زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان به برتری رسید و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر آشیش از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در دسته تا 125 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار شد، سالار حبیبی در نخستین دیدار مقابل ابدی نظر اولو از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و 10 بر صفر پیروز شد. مقابل بکذات تازی از قزاقستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خبابی در این مرحله آینازار بزاربایف از ازبکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار به مصاف ماهندرا گایکواد از هند رفت و موفق شد با نتیجه 10 بر صفر حریف خود را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.

رده بندی تیمی: 1- ایران ایران 228 امتیاز 2- هند 185 امتیاز 3- قزاقستان 148 امتیاز 4- ژاپن 123 امتیاز 5- ازبکستان 114 امتیاز 6- قرقیزستان 85 امتیاز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید