قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا؛ رکورد و تایپه با هم شکستند/تایلند حریف یک چهارم ایران است


ساعت: 22:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890931

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2022 با سه برد متوالی و 9 امتیاز به کار خود پایان داد تا به عنوان سرگروه گروه اول راهی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ژنرال فراسیون والیبال، تیم های والیبال ایران و چین تایپه در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا امروز (پنجشنبه – 6 مرداد) به مصاف هم رفتند که برنده این رقابت ها تیم ایران با … نمره سه بر صفر بودن

محمد وکیلی سرمربی تیم جوانان ایران طاها بهبود نیا، عمران گوجالی، محمد مانی علیخانی، محمدرضا الجلیل، سیدمتین حسینی، آرمین کلیچ نیازی و سید مرتضی طباطبایی (لیبرو) را برای شروع این مسابقه به میدان فرستاد. همانند دو بازی قبلی مقابل چین و کویت.

نوجوانان ایران در این دیدار تقلا نداشتند و با تسلط بر سرویس ها و حمله و مهار اسپک های حریف با دفاع توری، حریف خود را پیشی گرفتند.

امتیازات این بازی 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 16 به سود ایران بود. بدین ترتیب دانش آموختگان محمد وکیلی با 9 امتیاز از 3 برد متوالی تنها تیمی بودند که به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از روی صندلی ویژه در سالن فدراسیون و همچنین 2 دیدار قبلی به تماشای عملکرد جوانان ایران نشست.

در گروه B تیم های خردسالان ژاپن، هند، کره جنوبی و تایلند اول تا چهارم و در گروه A ایران، چین، چین تایپه و کویت اول تا چهارم شدند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جوانان آسیا روز شنبه 8 مردادماه با برگزاری 4 بازی پیگیری می شود.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال مردان آسیا که از روز دوشنبه 3 مرداد در سالن والیبال آزادی آغاز شده است تا روز دوشنبه 10 مردادماه ادامه دارد. 4 تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

بهترین گلزن حسینی در بازی ایران با چین تایپه/ملی پوشان رکورد سریع ترین برد را به نام خود ثبت کرد.

چهارمین روز از مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال آسیا امروز (پنجشنبه 6 مرداد ماه) با برگزاری سه دیدار در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد که در دیدار پایانی تیم ایران به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید. .

در این دیدار سید متین حسینی بازیکن شماره 12 تیم ملی جوانان ایران با 17 امتیاز به عنوان برترین گلزن شناخته شد. محمدرضا الجلیل نیز در این بازی 15 امتیاز برای تیم ایران به دست آورد. همچنین تینگ وی لین با 8 امتیاز بهترین بازیکن تیم ملی نوجوانان چین تایپه بود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از مجموع ست های این دیدار 75 امتیاز کسب کرد که 44 امتیاز در حمله، 9 امتیاز در دفاع، 7 امتیاز در سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین تایپه بود.

بازیکنان چین تایپه نیز از مجموع ست های این دیدار 49 امتیاز کسب کردند که شامل 20 امتیاز حمله، 2 امتیاز دفاع، صفر سرویس و 27 امتیاز از خطاهای بازیکنان تیم ایران بود.

مدت زمان این مسابقه 1 ساعت و 8 دقیقه بود که رکورد سریع ترین بازی این دوره از مسابقات محسوب می شود. تیم ایران در سه ست متوالی با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 16 به پیروزی رسید.

نوجوانان آسیایی؛ برنامه مرحله یک چهارم نهایی/ حریف ایران تایلند شد

مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا پس از چهار روز و 12 دیدار امشب (پنجشنبه 6 مرداد) به پایان رسید.

این تیم با تثبیت جایگاه تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در صدر گروه A مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم چهارم گروه B یعنی تایلند می رود. در گروه دوم تیم ژاپن قهرمان شد که در مرحله بعد به مصاف کویت می رود.

جدول مسابقات دو گروه در پایان مرحله مقدماتی به شرح زیر است:

گروه A:

1- ایران سه برد و 9 امتیاز

2- چین دو برد و 6 امتیاز

3- چین تایپه یک برد و 3 امتیاز

4- کویت بدون برد و امتیاز

گروه B:

1- ژاپن سه برد 6 امتیازی

2- هند دو برد و هفت امتیاز

3- کره جنوبی یک برد و چهار امتیاز

4- تایلند بدون برد و یک امتیاز

نتایج کامل دیدارهای روز پایانی مرحله گروهی به شرح زیر است:

کره جنوبی صفر – هند 3

23/25، 20/25 و 21/25

چین 3 – کویت صفر

25 در 15، 25 در 19 و 25 در 12

ایران 3 – چین تایپه صفر

25 در 15، 25 در 18 و 25 در 16

بدین ترتیب برنامه مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها که روز شنبه 8 مردادماه برگزار می شود به شرح زیر است:

9 صبح چین – کره جنوبی

11:30 صبح هند – چین تایپه

کویت – ژاپن ساعت 14:00

ایران تایلند ساعت 17:00

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال مردان آسیا که از روز دوشنبه 3 مرداد در سالن والیبال آزادی آغاز شده است تا روز دوشنبه 10 مردادماه ادامه دارد. 4 تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید