قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا پیروزی قاطع تیم ایران در اولین گام/ فروریختن دیوار چین


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890429

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که بازیکنان آن نسل جدید این رشته ورزشی در کشورمان محسوب می شوند، در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا، تیم چین را شکست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا امروز (سه شنبه 4 مردادماه) با برگزاری سه دیدار در سالن فدراسیون والیبال ادامه یافت که در دیدار فینال تیم ایران به مصاف چین رفت و با نتیجه 3 برنده به برتری رسید. -0. شد.

محمد وکیلی سرمربی تیم جوانان ایران برای شروع بازی از طاها بهبود نیا، عمران گوجالی، محمد مانی علیخانی، محمدرضا الجلیل، سید متین حسینی، آرمین کلیچ نیازی و سید مرتضی طباطبایی (لیبرو) استفاده کرد.

تیم ایران در ست اول با سرویس های قوی خود 25 بر 21 پیروز شد. چینی ها در ست دوم نیز در مقابل حملات شاگردان وکیل ضعیف عمل کردند و 17 بر 25 شکست خوردند.

بانوان چینی که چیزی برای از دست دادن نداشتند در ست سوم مقاومت خوبی از خود نشان دادند و یکی پس از دیگری امتیاز به تیم ایران زدند اما در نهایت 25 بر 22 شکست خوردند.

محمدرضا داورزنی سرداور و میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون والیبال از جایگاه ویژه دیدار تیم های ایران و چین را تماشا کردند.

تیم والیبال جوانان ایران در دومین دیدار خود از ساعت 17 فردا چهارشنبه 5 مردادماه به مصاف کویت می رود.

بازیکنان و کادر فنی تیم های نوجوانان کویت و کره جنوبی از نزدیک ست اول این دیدار را تماشا کردند.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال مردان آسیا که از روز دوشنبه 3 مرداد در سالن والیبال آزادی آغاز شده است تا روز دوشنبه 10 مردادماه ادامه دارد. 4 تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

همزمان با دیدار تیم های ایران و چین، نسل جدید والیبال ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا معرفی شد، نسلی متفاوت از نظر تکنیک های این رشته ورزشی و میانگین قد. . مهم ترین تفاوت این نسل را می توان در سرویس های پرشی و میانگین قد آنها دانست.

12 بازیکن فعلی تیم ملی والیبال جوانان ایران از بین 1407 بازیکنی که در اوایل دهه 1400 برای این تیم ثبت نام کرده بودند انتخاب شدند.

در راه عضویت نخبگان تیم ملی جوانان در 21 مهر 1400 آزمون (بازرسی) از 1407 داوطلب در 30 استان کشور به پایان رسید و 204 نفر از جوانان نخبه و برتر استان ها در سمت های مختلف انتخاب شدند. و به دو اردوی انتخابی دعوت شد.


علیخانی بهترین گلزن بازی ایران مقابل چین بود

رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 18 سال آسیا امروز (سه‌شنبه، 4 مرداد) با برگزاری سه دیدار در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد که در دیدار پایانی تیم ایران به مصاف چین رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

در این دیدار محمد مانی علیخانی که کاپیتان تیم ملی جوانان ایران است با 14 امتیاز به عنوان برترین گلزن شناخته شد.

همچنین یونینگ گائو و دائو لی با 8 امتیاز بهترین بازیکنان تیم ملی نوجوانان چین بودند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از مجموع ست های این دیدار 75 امتیاز کسب کرد که 38 امتیاز در حمله، هفت امتیاز دفاع، چهار امتیاز از سرویس و 26 امتیاز از خطاهای بازیکنان چین بود.

بازیکنان چین از مجموع ست های این دیدار نیز 60 امتیاز کسب کردند که شامل 30 امتیاز حمله، هفت امتیاز دفاع، سه امتیاز سرویس و 20 امتیاز از خطاهای بازیکنان تیم ایران بود.

دیدگاهتان را بنویسید