قوانین و ممنوعیت های ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نظارت بر ثبت


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897491

هر گونه فعالیت تجاری که معامله گران به صورت تخصصی با آن سروکار دارند باید در دفاتر مربوطه ثبت شود، بنابراین اطلاع از مشاوره تخصصی در هر حوزه به افراد کمک خواهد کرد. برای پیشبرد اهداف خود می توانید با مطالعه متن زیر و آگاهی از قوانین قانونی در کمترین زمان خدمات بازرگانی را انجام دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هر گونه فعالیت تجاری که معامله گران به صورت تخصصی با آن سروکار دارند باید در دفاتر مربوطه ثبت شود، بنابراین اطلاع از مشاوره تخصصی در هر حوزه به افراد کمک خواهد کرد. برای پیشبرد اهداف خود می توانید با مطالعه متن زیر و آگاهی از قوانین قانونی در کمترین زمان خدمات بازرگانی را انجام دهید.


ثبت شرکت تخصصی

وقتی دو یا چند نفر بخواهند برای انجام فعالیتی مشارکت کنند، به زور شراکت ایجاد کرده اند، به این گونه مشارکت ها مشارکت مدنی می گویند. مشارکت مدنی تابع قوانین مدنی کشور است و قوانین خاص خود را دارد که در صورت اختلاف، دادگاه حقوقی بر اساس قوانین مدنی تصمیم خواهد گرفت.

اما اگر می خواهید شرکت شما مدارکی داشته باشد که مورد توافق همه اعضا باشد یا تصمیمات مربوط به شرکت توسط همه اعضا گرفته شود، باید ثبت شرکت داشته باشید. ثبت شرکت طبق قوانین تجارت انجام می شود. دفتر وکالت پیش راهنمای داوطلبان تخصصی در مسیر ثبت شرکت خواهد بود. فقط با شماره تماس موسسه تماس بگیرید.


قوانین ثبت انواع شرکت ها

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را دارند. البته تشابهاتی در نحوه تشکیل یا اساسنامه وجود دارد. هر یک از شرکت های تجاری به نام خاص و با تسلیم اساسنامه به اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. شرکت های تجاری عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، سهامی خاص، شرکت سهامی، شرکت سهامی، شرکت وابسته، شرکت سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تعاونی که برای ثبت هر یک از آنها باید قوانین و مقررات آن را رعایت کنید. در زیر قوانین ثبت شرکت را برای سهولت در ثبت نام و سوالات حقوقی شما ارائه می دهیم.

شرایط قانونی ثبت شرکت را می توان در موارد زیر یافت:: هر شرکت تجاری باید حداقل دو شریک داشته باشد. برخی از شرکت ها دارای حداقل تعداد اعضا قانونی هستند و اعضای آن خارج از این قانون نمی توانند انتخاب شوند. رکن اصلی هر شرکتی هیئت مدیره است. در برخی از شرکت ها، هیئت مدیره باید عضو و شریک شرکت باشند. سرمایه شرکت نیز یکی از موارد مهم و اساسی است که میزان آن نباید از حداقل تعریف شده در قانون تجارت کمتر باشد. سرمایه غیر پولی باید توسط کارشناس رسمی دادگستری به عنوان معادل پولی آن تعیین شود. آدرس شرکت بهتر است تجاری یا اداری باشد زیرا پس از ثبت شرکت باید ظرف مدت دو ماه پرونده مالیاتی ارائه شود. لازم به ذکر است که مدارک شرکت باید به امضای موسسین آن رسیده باشد.


ثبت برند با نازلترین قیمت

ثبت علامت تجاری به معنای داشتن مالکیت قانونی یک علامت، نماد یا لوگوی خاص است که متعلق به یک فرد است. داشتن حقوق ثبت علامت تجاری یکی از مواردی است که توسط دولت ها پذیرفته شده است. به همین دلیل افراد زیادی سعی کردند از طریق ثبت علامت تجاری از حق مالکیت استفاده کنند.

قانون علامت تجاری، برند را به عنوان نماد یا نشانه ای تعریف می کند که می توانید از آن برای تشخیص محصول یا خدمات خود از سایر محصولات و خدمات استفاده کنید. در ایران متقاضیان باید شرایط ثبت علامت تجاری را داشته باشند. شما همچنین می توانید یک علامت تجاری ثبت کنید.

شرایط ثبت علامت شامل موارد زیر خواهد بود:

  • متقاضی ثبت علامت تجاری باید حداقل سن قانونی داشته باشد. البته سن قانونی برای افراد اعمال می شود. اشخاص حقوقی در حقوق تجارت باید به سن قانونی رسیده باشند.
  • داشتن مجوز برای ثبت علامت تجاری الزامی است. مجوز باید به نام متقاضی ثبت علامت تجاری باشد. از آنجایی که ثبت علامت باید در طبقات خاصی انجام شود، لازم است صدور مجوز مربوط به طبقات ثبت علامت باشد.
  • عدم تکرار علامت یکی از الزامات ثبت علامت تجاری است. بنابراین متقاضی ثبت علامت تجاری باید به این نکته توجه داشته باشد که علامت تجاری وی مشابه علامت تجاری دیگری نباشد.
  • رعایت اصول و ضوابط اداره مالکیت صنعتی در خصوص ثبت علامت تجاری ضروری است.


مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری

اشخاص حقیقی و حقوقی باید مدارکی را جهت ثبت علامت تجاری به اداره مالکیت صنعتی ارائه نمایند. اداره مالکیت صنعتی بر اساس صحت اطلاعات مندرج در اسناد، بررسی و ثبت علامت تجاری را انجام می دهد.

مدارک ثبت علامت تجاری اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  • اطلاعیه ثبت شرکت
  • اطلاع رسانی تغییرات اخیر شرکت
  • مجوز نام شرکت
  • گواهی امضاء مدیر عامل و شماره همراه به نام ایشان
  • وکالت نامه
  • کارت ویزیت تمبر غیرفارسی

مدارک ثبت علامت تجاری اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • مجوز کار از طرف مالک برند
  • کارت ویزیت نام صاحب علامت برای ثبت علائم لاتین
  • در صورت لزوم مدارک مربوط به حق عبور را ارائه دهید
  • وکالت نامه


ثبت شرکت با مسئولیت محدود


ثبت شرکت با مسئولیت محدود

رایج ترین نوع شرکت ثبت شده در ایران، شرکت با مسئولیت محدود است. قوانین ثبت و تجارت شرکت با مسئولیت محدود ساده تر از سایر شرکت های تجاری است، این ممکن است دلیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باشد. در حقوق تجارت حداقل شرایطی برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد که باید رعایت شود. قانون تجارت به ثبت شرکت های با مسئولیت محدود در صلاحیت اداره ثبت شرکت ها می پردازد. اما نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود. برای پاسخ به این سوال از شما دعوت می کنیم که این مقاله را ادامه دهید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود شامل مواردی است که منجر به ثبت تخصصی می شود، ابتدا برای ثبت شرکت باید شرایط ثبت شرکت تجاری را داشته باشید. این شرکت بین دو یا چند شریک ایجاد می شود که برای ایجاد تجارت خود سرمایه به شرکت تزریق می کنند.

حداقل تعداد اعضای شرکت با مسئولیت محدود دو نفر است و مدیران شرکت می توانند از بین شرکای شرکت یا خارج از شرکای شرکت منصوب شوند. مدیران شرکت نباید دارای سابقه کیفری، استخدام رسمی دولتی باشند. همچنین داشتن سن قانونی الزامی است. شرکت با مسئولیت محدود نیز می تواند به عنوان سهامی خاص ثبت شود. شرکاء در شرکت باید با تشکیل مجمع عمومی موسس و بررسی و تصویب اساسنامه نسبت به ثبت شرکت تجاری اقدام نمایند. اداره ثبت شرکت ها سایتی را در این خصوص تعیین کرده است که در قسمت ثبت شرکت های با مسئولیت محدود می توانید اطلاعات مربوط به اعضای شرکت را ثبت کنید و با وارد کردن سایر اطلاعات مانند اسامی پیشنهادی، افزودن عنوان اعضا، بارگذاری متن. اساسنامه و شرکت نامه و درخواست ثبت شرکت با مسئولیت محدود پس از دریافت پذیرش قطعی ثبت در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام می شود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود شرایط خاصی وجود دارد که عبارتند از: تعیین میزان سهام، تعداد سهامداران، میزان سهم هر فرد، موضوع فعالیت، قوانینی که می خواهید در شرکت ایجاد کنید، بنویسید. اساسنامه و همچنین کلیه مدارک تکمیل و ارسال به اداره ثبت.

دیدگاهتان را بنویسید