قوه قضائیه باید همیشه سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند/ حج رکن حیات انسان است


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878187

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید همواره سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند، گفت: قوه قضائیه ملجأ ملت و همه مستضعفان و مستضعفان است و امروز قوه قضائیه بهترین در دنیاست و باید برای آن باشد. جهان و کشورهای اسلامی “به روز رسانی قالب جامع.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه موارد مهم ذی الحجه: نعمت و ماهی سرشار از امکانات معنوی، اخلاقی و اجتماعی است و باید از درس توحید و خداشناسی امروز به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انگیزه های الهی و حرکت در راه رضای خداوند رمز موفقیت بشر است، افزود:

امام جمعه اراک ادامه داد: امام خمینی (ره) با ترس از اولیای خدا و اهل بیت (ع) عزم و اراده الهی داشتند و آن را به ملت ایران و ملت مسلمان و امروز به خلقت آموختند. بسیاری از دستاوردها و اقتدار انقلاب اسلامی در همه ابعاد به برکت اراده الهی خلق الله است.

وی با بیان اینکه حج رکن حیات انسان است، گفت: ماه ذوالحجه دعوت بزرگی برای تقرب به درگاه الهی است و زمینه ساز تحولات دینی، ایمانی، روحی و معنوی و همچنین تحول معنوی است. و حیات عرفانی جامعه بشری از فواید آن روزگاران است.»

دری نجف آبادی افزود: ایام ذوالحجه و مناسبت های مهمی مانند دهه امام و ولایت، فرهنگ حدیر و ولایت را در بدنه جامعه اسلامی زنده کرد و جامعه بشری امروز برای حرکت نیازمند فرهنگ حدیر و ولایت است. .

وی با بیان اینکه لباس تقوا لباس عزت، عزت و سربلندی امت اسلامی است و زینت مسلمانان در گرو تقوا و خداپرستی است، گفت: آرام آرام زیرا تقوا یک ماده شیمیایی است که برای صفات و روحیات انسانی ارزش قائل است. .

امام جمعه اراک با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران افزود: دانشمند تاریخ و جهان.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به همایش بسیج اساتید و لزوم توجه دانشگاهیان به اجرای منویات مقام معظم رهبری گفت: شهید چمران در همه ابعاد الگوی کاملی برای اساتید و جوانان است. گام دوم انقلاب باید بسیج ملی برای خودکفایی و تقویت انقلاب در همه ابعاد باشد.

دری نجف آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کنگره شهدای عشایر گفت: عشایر از وفادارترین اقشار ملت ایران در دویست سال اخیر بوده و موجب اتحاد، پیشرفت و انسجام شده است. فداکاری در نظام، دین و مکتب انقلاب است، «اسلامی است.

وی افزود: ایران اسلامی متعلق به همه مردم است و همه آحاد مردم و اقشار مردم باید برای پیشرفت و اقتدار کشور تلاش و کوشش کنند و همه ما سربازان قرارگاه ولایت هستیم و ملت ایران بیشتر از مسیر انقلاب عبور خواهد کرد. وفادار و مبارز از قبل با توطئه ها و شورش های دشمنان روبرو خواهد شد.

امام جمعه اراک با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و حادثه هفتم تیر گفت: شهادت شهید بهشتی سومین انقلاب ایران است زیرا این حادثه مهم منجر به بیرون راندن آزادیخواهان، منافقین و جنایتکاران از کشور شد. سرزمين اسلامي ايران اين انقلاب را به نمايش گذاشت، اسلامي است و جمهوري اسلامي جاي جنايتكاران و دزدان منافع ملت نيست.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید همواره سلامت، استقلال و صلابت خود را حفظ کند، افزود: قوه قضاییه باید ملجأ ملت و همه مستضعفان و مستضعفان باشد و امروز قوه قضائیه بهترین در دنیاست و باید الگوی جامع باشد. برای جهان و کشورهای اسلامی.»

دری نجف آبادی با اشاره به وقوع زلزله دلخراش در جنوب شرق افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم محترم افغانستان و خسارت مالی شد، گفت: متاسفانه این زلزله بسیار ناراحت کننده بود و جمهوری اسلامی آماده کمک است. او قویا بر مردم افغانستان تاکید دارد.

او گفت: «طالبان باید از رویدادهای گذشته در منطقه درس بگیرند. او باید دست از افراط گرایی بردارد وگرنه مانند گذشته در قبرستان تاریخ دفن خواهد شد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه احزاب و مجلس عراق باید با وحدت و انسجام برای تشکیل دولتی جامع و مقتدر تلاش کنند، افزود: جمهوری اسلامی در عراق هیچ توقعی ندارد و تنها استقلال، اقتدار و توسعه عراق برای ما مهم است و ما باید با همدلی و انسجام در این کشور تلاش کنیم. قدردان سهم خود از پارلمان عراق باشیم که همه روابط با اسرائیل را ممنوع کرده است و این باید الگویی برای سایر کشورهای عربی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با قاتل کودک و رژیم جعلی صهیونیستی بزرگترین خیانت به مسلمانان و ملت عزیز فلسطین است و جمهوری اسلامی و ملت ایران تمامی روابط با اسرائیل را محکوم می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید