قوه قضائیه با مروج بی قانونی در حد براندازان برخورد کند/ آیا سلبریتی ها قلدرها و اغتشاشگران را خودی و مردم را غیر خودی می دانند؟!


زمان: 08:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916787

«عمران علیزاده» استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه سلبریتی ها حتی از بدن «محسن شکاری» نمی گذرند تا پلی بسازند تا هر چه بالاتر بروند. آنها با تشویق به این امر به معضل قانون شکنی در برخورد با دستگاه قضایی نیز دامن می زنند و در این راستا لازم است این نهاد هم با این افراد و هم با قانون شکنان برخورد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عمران علیزاده مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ۸دی درباره واکنش های ضدامنیتی سلبریتی ها که در فضای مجازی با هشتگ «اعدام نکن» شروع شد، به موضوع تبیین و روشنگری برای مردم اشاره کرد. و اظهار داشت: هر جامعه ای برای نظم توسعه لازم است و بدون نظم هیچ جامعه ای توسعه نمی یابد که مستقیماً با اجرای قوانین همان جامعه ارتباط دارد و بر اساس اصل قانون باید قوانین را تضمین کرد. که یک جامعه محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام «محسن شکاری» به دلیل نقض امنیت عمومی در میدان ستارخان تهران، تصریح کرد: با اشاره به تبصره موجود، هیچکس در هیچ کشوری از اعدام فردی خشنود نیست، اما طبق قوانین کشور. ، در برخورد با اقداماتی که منجر به محاربه می شود، حکم اعدام لحاظ می شود، زیرا محسن شکاری عمدا و عالمانه برای برهم زدن امنیت عمومی به قصد خلاف نظام این کار را انجام داده است، بنابراین حکم این قاضی مناسب و صحیح است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: افرادی که به هشتگ «رعایت نکن» دامن می زنند و حساسیت ایجاد می کنند و می خواهند با آوردن برخی از شخصیت های معروف خارجی یا افراد مشهور داخلی جلوی این کار را بگیرند تا نشان دهند برهم زدن نظم و امنیت عمومی هیچ هزینه ای ندارد و در این میان. احترام به شورشیان قطعاً به این کار ادامه خواهد داد و این هزینه زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.


چرا سلبریتی ها افراد خشن و مزاحم را خودی و افراد را غیر خودی می دانند؟!

علیزاده به واکنش سلبریتی ها در حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که در این دو ماه کشته شدند و مردی که در میدان ستارخان چاقو خورده بود به قصد کشتن وی مورد حمله قرار گرفتند در حالی که اگر نبودند. تلاش کادر پزشکی مطمئناً این مرد جان خود را از دست می داد، اما آیا سلبریتی ها بدون توجه به قومیت، مذهب و جنسیت ادعای برابری در انسانیت نمی کنند، پس چگونه می توان آنها را به عنوان افراد خودی و مردمی تهدید کننده زندگی و آزاردهنده دانست. خارجی ها؟!


دستگاه قضایی باید با قانون شکنان برابر با مجرمان برخورد کند

وی با بیان اینکه این افراد نظام را متهم به داخلی بودن و داخلی نبودن می کنند، در حالی که خودشان نیز به دنبال این مشکل هستند، گفت: این افراد حتی از روی جسد «محسن شکاری» هم عبور نمی کنند تا به سمت سلبریتی های روزافزون پل بزنند. تا دیروز در برابر قانون شکنی سکوت کردند و به نوعی از آن حمایت و تشویق کردند، مشکل قانون شکنی را نیز در مواجهه با دستگاه قضایی تغذیه کردند و در این راستا لازم است این نهاد روی یک برخورد برابر با متخلفان باید روی این افراد و با این افراد کار شود.

این استاد دانشگاه گیلان با اشاره به جنجال هایی که در رفتار محراب قاسم هانی در برخورد با کیف خواران پسرش و حمایت از فتنه گران در کشور وجود دارد، گفت: به نظر می رسد امثال اینها کشور و ملت را متعلق به خود نمی دانند و خود را می دانند. بچه خودشون ، منافع و امنیت کشور را بی ارزش و کیف پول فرزندش را با منافع و دارایی خود برابر می داند و با این اقدامات به فرار بیشتر از قانون که در جامعه ما جرم تلقی می شود دامن می زنند.


هدف اصلی این افراد به چالش کشیدن نظام است

علیزاده از چهره های مطرحی مانند قاسم هانی و علیدوستی پرسید و گفت: باید از افرادی مانند ابن ضح پرسید که آیا بهتر است پلیس ایران در برخورد با فردی که با سلاح سرد خیابان را مسدود می کند و با یک سلاح سرد مردم را تهدید می کند مانند پلیس آمریکا عمل کند. پیکان . برای خلاص شدن از شر این شخص؟ البته واضح است که اگر پلیس در همان روز اقدام به کشتن این فرد در محل می کرد، این افراد همچنان به دنبال یک تصویر سیاه در برابر نظام بودند، دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید