قوه قضائیه نقش مهمی در تحقق عدالت دارد


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877846

دبیر شورای نگهبان عدالت را یکی از آرمان های مهم انقلاب اسلامی می داند که قوه قضائیه در اجرای آن نقش تعیین کننده ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (10 تیر 1401) در جلسه این شورا با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه به تبیین ابعادی از شخصیت شهید بهشتی پرداخت و گفت: برای تکریم. مقام والای قوه قضائیه و تکریم شهید مظلوم حضرت آیت الله العظمی دکتر سید محمد حسینی بهشتی اولین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از اول تا 16 تیرماه که سالروز شهادت ایشان است. قدرت هفته قضایی نامیده می شود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی انسانی استوار، خویشتن دار، صبور و با اخلاق بود، گفت: از اولین آشنایی با ایشان که به قبل از انقلاب برمی گردد، چیزی جز مهربانی و اخلاص در رفتار و کردار نمی شناسم. از این شهید مظلوم.»

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: از آن زمان مجذوب شهید بهشتی شدم و ارادت کامل دارم و دارم و هنوز هم پس از سال ها مصیبت این شهید عزیز دلم را می سوزاند.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه اگر خدا بخواهد به ما بیشتر شبیه شهید بهشتی می دهد، تصریح کرد: خداوند شهید بهشتی را با اجداد پاکش محشور کند و در راه این شهید عزیز که راه ائمه اطهار(ع) است موفق باشد. و امیرالمؤمنین علی (ع) برای همه. ما مراقبت می کنیم.

وی افزود: شهید بهشتی یکی از مدیران انقلاب اسلامی است که باید کارکنان نظام جمهوری اسلامی را با او مقایسه کرد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، آن را بی بدیل خواند و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی یک انقلابی تمام عیار است که تا آخر عمر دست از انقلاب برنمی دارد. مصداق آیه «الذین قالُوا رَبُّنا اللَّهُ فَتَصْبَرُوا» بود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه شهادت شهید بهشتی و یارانش که از کارکنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، هر چند ضربه سختی به انقلاب اسلامی وارد کرد، حقانیت و مظلومیت انقلاب را نیز آشکار کرد. فضایل باشکوه است

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب دوست ندارند جوانان ما با افرادی مانند شهید بهشتی ملاقات کنند زیرا چنین افرادی دلیل بر حقانیت انقلاب اسلامی هستند بنابراین باید برای ارائه این فرد به جوانان تلاش بیشتری کنیم. “

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود عدالت را یکی از آرمان های مهم انقلاب اسلامی دانست که قوه قضائیه در اجرای آن نقش تعیین کننده ای دارد.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه عدالت سخت است، گفت: انجام وظایف در قوه قضائیه برای ایشان مشکل است.

وی افزود: عدالت گاهی دوستان انسان را به دشمن تبدیل می کند. زیرا اجرای عدالت خصمانه است.

دبیر هیأت امنا قوه قضائیه را پناهگاه مستضعفان و اقتدار قوه قضائیه را عاملی برای جلوگیری از ظلم خواند و خاطرنشان کرد: برخورد به موقع و قاطع با تخلفات بازدارنده مجرمان و مفسدان است.

آیت الله جنتی یادآور شد: بحمدالله روند رو به رشدی در اقدامات قوه قضاییه وجود دارد و اطلاع رسانی خوب از اقدامات انجام شده نیز باعث افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه شده است.

وی در پایان این بخش از سخنان خود گفت: از زحمات ارزنده حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی ریاست محترم قوه قضائیه تشکر می کنم و برای ایشان و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم.

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز حج گفت: پس از گذشت دو سال زائران ایرانی و سایر کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند در حج شرکت کنند.

آیت الله جنتی افزود: اگر فلسفه مراسم بی نظیر حج درک شود و این مراسم در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، می تواند مشکلات جهان اسلام را حل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تمامی مداحان بیت الله الحرام آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم بتوانند با معنویت تمام از این مراسم نهایت بهره را ببرند و لحظه به لحظه قدر آن را بدانند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید