قوه قضاییه قاطعانه با گلوگاه های فساد مقابله می کند


ساعت: 22:33
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878442

جهانی گفت: با افرادی که در تهاجم فساد قرار دارند، برخورد قاطع دستگاه قضایی بدون تعارف خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز نشست خبری رئیس قاضی و دادستان انقلاب سرخس با خبرنگاران در دادگستری این شهرستان برگزار شد.

ساراس رئیس قاضی در این نشست خبری گفت: مفتخریم که قوه قضاییه الگویی مانند شهید بهشتی دارد که مظهر عدالت خواهی علوی است.

حیدر جهانی افزود: حضرت امام راحل شهید بهشتی را به عنوان مقام ارشد قضایی منصوب کردند که نشان از روحیه عدالت خواهی ایشان دارد.

وی اعلام کرد: شهید بهشتی مجسمه مظلومیت بود; ابعاد شهید بهشتی به خوبی بررسی نشد و ما در همان ابتدای انقلاب مغز متفکر را از دست دادیم. شهید بهشتی با وجود مظلومیت از بنیانگذاران مشروطه بود.

جهانی با اشاره به ارتقای سند تحول قضایی گفت: در این زمینه و با توجه به آزادسازی اقدامات مناسبی انجام شده است.


قوه قضاییه قاطعانه با گلوگاه های فساد مقابله می کند

رئیس قاضی سرخس گفت: افرادی که در مصیبت فساد به سر می برند، دستگاه قضایی بدون تعارف با آنها برخورد قاطع خواهد کرد. از سوی دیگر در قوه قضاییه نیز از عدالت ترمیمی استفاده می کنیم و برای کسانی که سهوا مرتکب جرم شده اند، قانون تسهیل می شود.

وی ادامه داد: در قالب پیشگیری از وقوع جرم که در اصل 156 قانون اساسی آمده است، موضوع اشتغال و رفع موانع تولید را در شهرستان سراس دنبال کرده ایم تا از تبعات اجتماعی برای خانواده های آسیب پذیر بکاهیم. “

جهانی با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده، هم تعداد بازداشت شدگان و هم تعداد پرونده ها در دادگستری شهرستان کاهش یافته است، تصریح کرد:

رئیس قاضی سرخس افزود: همچنین با استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان و همکاری موثر دفتر جمعه شهرستان با اقدامات انجام شده در راستای صلح و سازش در سال گذشته 3 میلیارد تن ضرر کرده ایم.

وی گفت: در این راستا و به منظور کاهش پرونده ها و همچنین عدم طرح دعوی قضایی، 17 شعبه شورای حل اختلاف را در شهرستان فعال کرده و چندین پرونده را به این شوراها ارجاع داده ایم.

جهانی با تاکید بر اینکه این اقدامات و صلح و سازش باعث کاهش تعداد پرونده ها در قوه قضائیه و آرامش بیشتر در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا 1400 پرونده نسبت به سال قبل 500 فقره کاهش داشته ایم.

رئیس قاضی سرخس با بیان اینکه همه بشریت تشنه عدالت است، گفت: قدرت قوه قضائیه در اجرای عدالت است و در دستگاه قضایی احساسی عمل نمی کنیم و پرونده ها طبق قوانین و مقررات پیگیری می شود.

وی گفت: درخواست حق مسئولان است اما حق دخالت در پرونده های قضایی را ندارند. پرونده ها را در شهرستان به صورت شفاف رصد می کنیم و به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

جهانی با اشاره به تشکیل جلسات مستمر شورای خزانه داری سرخس گفت: مصوبات این جلسات قطعا پیگیری و اجرایی خواهد شد.


محکومین مالی زندان ساراس را با حمایت خیریه ها به صفر رساندم

رئیس قاضی سرخس گفت: تا اردیبهشت ماه 1401 با حمایت خیران تعداد محکومیت های مالی زندان سرخس را به صفر رساندم. این در حالی است که در استان 3 درصد از محکومان جرایم مربوط به شهرستان سرحس است که به 1.7 درصد رسیده است.

وی در خصوص کوتاهی های مسئولان نیز گفت: مسئولی که از ظرفیت قانونی خود برای حل مشکلات و مشکلات استفاده نمی کند، قصور را پذیرفته است. در سال های گذشته سه مورد قصور داشتیم. ما از مردم می خواهیم که با ارائه مدارک و مستندات معتبر، قصور مسئولان را اعلام کنند.

جهانی از کاهش جرایم از جمله ضرب و جرح در سال 1400 خبر داد و گفت: جرایم مواد مخدر و کلاهبرداری نیز کاهش یافته اما متأسفانه توهین، تهدید و تصادف افزایش یافته و این در حالی است که دادستانی در جمع آوری معتادان متجاهر کاهش یافته است. “ما دزد بودیم.

رئیس قاضی سراس با اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان سرس گفت: تصمیم ما برای کاهش آمار طلاق استفاده از مشاورانی است که قانونگذار ارائه کرده و از سوی دیگر سرعت حل و فصل را کاهش دهیم. شرکای اختلافات».

وی با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات رسان در مساجد و روستاهای سرحس گفت: برای ملاقات های مردمی در مراجع قضایی برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید