قیام امام حسین (ع) دین اسلام را بیمه کرد/ ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی جوانان در ایام محرم


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887412

حجت الاسلام واحدی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) دین مبین اسلام را تامین کرد، گفت: مراسم محرم و صفر بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد واحدی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: امروز دشمن در فضای مجازی اعتقادات و اعتقادات شیعیان و فرزندان ما را زیر سوال می برد و لازم است بخشی از منبرهای مبلغان و مبلغان باشد. به پاسخگویی به این شبهات اختصاص داده شده است.”

این استاد دانشگاه گفت: مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات دینی است.

وی در خصوص شبهه علم غیب ائمه تصریح کرد: عقیده شیعه بر این است که ائمه به غیب علم دارند اما این مشکل را به آنها تحمیل می کنند که خلاف قرآن است و اگر ائمه بدانند. آینده و شهادت آنها و سپس خروج حضرت علی (ع) در مسجد و امام حسین (علیه السلام) در کربلا، تحریک به خطر و نوعی خودکشی است، اما در پاسخ به این شبهه باید در آیاتی گفت. 26 و 27 سوره جن که خداوند غیب را می داند و هیچ کس را به غیب خود نمی گذارد، جز به شخصی مانند پیامبر که از او راضی باشد خبر نمی دهد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: علاوه بر این خود ائمه کیفیت علم غیب خود را به ما گفتند که هر چه می خواستند بدانند خداوند برایشان روشن می کند، یعنی علم غیب ائمه ذاتی نیست و به خواست خدا اتفاق می افتد

حجت الاسلام وحیدی افزود: همچنین خود ائمه اطهار(ع) دانستن برخی چیزها را صلاح نمی دانند چرا که گاهی جهل کمال است، چنانکه در داستان «لیله المبیت» آمده است که علی (ع) در بستر آن خوابیده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است که وقتی مشرکان قریش صبح به آن تخت حمله کردند، نمی دانست شهید می شود یا در امان است. پس جهل سبب فضیلت و کمال پیامبر بود.

این کارشناس مذهبی گفت: امام حسین (ع) یقین داشت که سیاست یزید با معاویه متفاوت است و برای بیعت از امام شمشیر کشید، به طوری که بارها امام به عنایت دیگران پاسخ می‌داد که نروند. کوفه گفت: هر جا بروم یزید مرا رها نمی کند مگر اینکه با او بیعت کنم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) دین اسلام را تامین کرد، گفت: امام خمینی (ره) می فرمایند محرم و صفر اسلام را حفظ کرد. فداکاری سیدالشهدا(ع) همان چیزی است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام واحدی با تاکید بر اینکه همه اهل بیت علیهم السلام کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین علیه السلام عریض تر و پر سرعت است، تصریح کرد: بررسی سیره و سبک زندگی امام حسین علیه السلام باشد که او همیشه نجات دهنده و راهنمای ما باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید