قیمت تخم مرغ باز هم کاهش یافت/ فروش 4000 تنی زیر نرخ مصوب

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792111

قیمت تخم مرغ در بازار تهران به 39 هزار تن رسید که 4 هزار تن کمتر از نرخ مصوب دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قیمت هر عدد تخم مرغ 30 عددی در بازار تهران مجددا کاهش یافت و به 4000 تن زیر قیمت مصوب (43000 تن) رسید. ستاد تنظیم بازار هر تخم مرغ را 43000 گوجه فرنگی یعنی 39000 تن تخمین زده است. تومان به فروش می رسد.

پیش از این، فروشندگان هر شانه تخم مرغ را به قیمت 60000 تن می فروختند، اما راه اندازی یک سیستم توزیع هوشمند توانست قیمت را کنترل کند.

سامانه توزیع هوشمند توسط وزارت جهاد کشاورزی و از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی و مبتنی بر توزیع مستقیم محصولات کشاورزی و غذایی است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: واسطه گری عامل اصلی افزایش قیمت ها و عامل افزایش قیمت ها بوده است.

وی کاهش تولید در آبان ماه را یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: تولید مرغ و تخم مرغ در آبان ماه کاهش یافت که به گفته او منحنی تولید را به سقوط تبدیل کرد.

اساس اشاعه هوشمندی که توسط سازمان تعاون روستایی دنبال می شود، سفارش فوری و تحویل درب منزل است که از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها استفاده می شود.

در پی توزیع موفقیت آمیز 5 قلم عمده شامل مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر و روغن در یک ماه گذشته، این سازمان همچنین 4 فرآورده لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره را به صورت فروش اینترنتی و توزیع هوشمند با قیمت ها شروع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید