قیمت جهانی طلا امروز، 16 دسامبر 1401

قیمت جهانی طلا امروز، 16 دسامبر 1401

هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افزایش به 1772.91 دلار رسید.

قیمت طلا زیر 1800 دلار است زیرا سرمایه گذاران منتظر سرنخ های بیشتری از شرایط اقتصادی جهانی هستند. از سوی دیگر، بهبود ارزش دلار بر بازار فلزات تاثیر منفی داشت.

بازارها در انتظار داده های تجارت و تورم چین، و همچنین داده های تولید ناخالص داخلی ژاپن و استرالیا و مهمتر از همه، داده های تورم تولیدکنندگان ایالات متحده هستند که این هفته منتشر می شود.

شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا برای ماه نوامبر که قرار است روز جمعه منتشر شود، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد زیرا روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی به نرخ تورم این کشور بستگی دارد.

هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افزایش به 1772 دلار و 91 سنت رسید.

دلار به شدت از پایین ترین رقم پنج ماه گذشته افزایش یافت و به همه کالاهای معامله شده در برابر آن ضربه زد.

فدرال رزرو آمریکا هفته آینده آخرین نشست خود را برای سال 2022 برگزار خواهد کرد. در حالی که پیش بینی می شود افزایش نرخ سود کمتر از جلسات گذشته باشد، بانک هشدار داد که نرخ سود در سال آینده بیش از انتظار افزایش خواهد یافت. امسال بازار فلزات تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار گرفت، زیرا افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه های ذخیره سازی فلزات گرانبها و کاهش تمایل به خرید آنها می شود.

نقره امروز با 0.34 درصد افزایش به 22.41 دلار رسید و پلاتین با 0.30 درصد افزایش با 994.45 دلار معامله شد.

علائم مثبت از چین به بازار فلزات صنعتی کمک کرد، قیمت مس در روز سه شنبه 0.7 درصد و نیکل 1.2 درصد افزایش یافت. محدودیت‌های کرونا در بسیاری از شهرهای چین کاهش یافته و آزمایش‌های اجباری کرونا در روزهای اخیر حذف شده است

دیدگاهتان را بنویسید