قیمت جهانی طلا امروز، 3 فوریه 1401

قیمت جهانی طلا امروز، 3 فوریه 1401

هر اونس طلا امروز با 0.36 درصد افزایش به 1933.3 دلار رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شد و نزدیک به بالاترین حد در 9 ماه گذشته معامله شد. بازارها منتظر داده های اقتصادی بیشتری از ایالات متحده در این هفته هستند تا ببینند آیا بزرگترین اقتصاد جهان در خطر رکود در سال 2023 قرار دارد یا خیر.

حجم معاملات در بازار فلزات از ابتدای هفته جاری در میان تعطیلات بسیاری از کشورهای آسیایی به ویژه چین به دلیل سال نو چینی کاهش یافته است. بازارهای چین هفته آینده تعطیل خواهند بود.

تمرکز سرمایه گذاران در این هفته بیشتر روی داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه پایانی سال گذشته است که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. انتظار می رود رشد اقتصادی ایالات متحده در پاییز به دلیل تأثیر سیاست پولی فشرده بانک مرکزی کاهش یابد.

هر اونس طلا با 0.36 درصد افزایش به 1933.3 دلار رسید.

قیمت طلا در هفته‌های اخیر افزایش یافته است که دلیل آن افزایش تقاضا برای آن به عنوان سرمایه‌گذاری امن و همچنین انتظارات فدرال رزرو آمریکا در کاهش افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده است.

این پیش بینی ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا را کاهش داد و بیشتر به نفع طلا و سایر دارایی های ریسکی عمل کرد. اما با توجه به اینکه تورم در آمریکا همچنان در حدود بالاترین رقم در 40 سال گذشته است، هیچ قطعیتی در مورد تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد.

تمرکز سرمایه گذاران در این هفته بر روی شاخص هزینه های شخصی ایالات متحده است که برای فدرال رزرو اهمیت بیشتری دارد. اگرچه پیش بینی می شود این شاخص در آذرماه نسبت به ماه قبل کاهش یابد، اما همچنان بالاتر از هدف بانک مرکزی 2 درصد خواهد بود.

نقره امروز با 1.19 درصد افزایش به 24.22 دلار و پلاتین 0.28 درصد افزایش یافت و به 1048.81 دلار رسید./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید