قیمت جهانی طلا امروز، 5 فوریه 1401

قیمت جهانی طلا امروز، 5 فوریه 1401

هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد کاهش به 1930.57 دلار رسید.

قیمت طلا در روز چهارشنبه در بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته ثابت ماند. ترس از رکود اقتصادی جهانی، تقاضا برای طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری امن بالا نگه می دارد.

کاهش پیش بینی شده افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده باعث شده است که تقاضا برای طلا از دلار امن پیشی بگیرد و قیمت آن همچنان بالا بماند.

هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد کاهش به 1930.57 دلار رسید.

سقوط بازار سهام وال استریت به دلیل کاهش سود شرکت ها نیز باعث افزایش ترس از رکود اقتصادی و افزایش تقاضا برای طلا شد. عملکرد طلا نسبت به سایر فلزات گرانبها بهتر است. قیمت طلا در سال گذشته حدود 6 درصد افزایش داشته است در حالی که قیمت نقره و پلاتین بیش از یک درصد کاهش داشته است.

انتشار داده های اقتصادی آمریکا در مورد کاهش بیش از حد انتظار تورم در این کشور در ماه های اخیر، احتمال افزایش کمتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در نشست آتی را افزایش داد. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش می دهد و تمایل به انجام آن را کاهش می دهد. بنابراین کاهش افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به نفع طلا خواهد بود.

در میان فلزات صنعتی، بهبود تقاضا برای مس در چین قیمت آن را به بالاترین سطح هفت ماهه رساند. مس با 0.1 درصد افزایش به 4.2672 دلار در هر پوند رسید که بالاترین میزان از اواسط ژوئن است.

نقره با 0.14 درصد کاهش به 23.72 دلار و پلاتین 0.40 درصد کاهش یافت و به 1056.30 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید