قیمت جهانی طلا امروز 10 فوریه 1401

قیمت جهانی طلا امروز 10 فوریه 1401

هر اونس طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1932.81 دلار رسید.

قیمت طلا در همان سطح بالا باقی ماند زیرا معامله گران منتظر نتیجه نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا و تمرکز بر نشانه های کاهش رشد اقتصاد جهانی بودند.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را تنها 25 واحد افزایش دهد. اما با توجه به اینکه اطلاعات اخیر تصویر پیچیده ای از اقتصاد آمریکا را نشان می دهد، موضع بانک مرکزی این کشور در مورد افزایش نرخ بهره در آینده به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تورم در ایالات متحده در ماه های اخیر کاهش یافته است، اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی است. بازار کار و رشد اقتصادی آن کشور در پایان سال 2022 کمتر از حد انتظار رشد کرد و به بانک مرکزی انگیزه کافی برای بالا نگه داشتن نرخ بهره داد.

اتخاذ هرگونه سیاست پولی سختگیرانه توسط بانک مرکزی ایالات متحده بر دارایی های بدون بازده مانند طلا تأثیر منفی دارد. بازارها همچنین به دنبال دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده در این هفته هستند.

هر اونس طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1932 دلار و 81 سنت رسید.

تمرکز سرمایه گذاران در این هفته بر روی داده های اقتصادی و تورم منطقه یورو برای سه ماهه پایانی سال گذشته است که قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر شود. هرگونه نشانه ای از رکود اقتصادی در این منطقه به ویژه در آلمان می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

ترس از رکود اقتصادی جهانی در سال جاری به نفع طلا بوده است زیرا معامله گران همچنین از دلار به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده اجتناب می کنند.

در میان فلزات صنعتی، با بازگشایی بازارهای تجاری در چین پس از یک هفته تعطیلات سال نو در این کشور، احتمالاً قیمت مس افزایش خواهد یافت.

امروز، نقره با 0.63 درصد افزایش به 23.77 دلار و پلاتین 0.63 درصد افزایش یافت و به 1022.13 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید