قیمت جهانی طلا امروز 11 فوریه 1401

هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1925.39 دلار رسید.
قیمت طلا روز سه شنبه افزایش یافت و برای سومین ماه متوالی افزایش یافت. در شرایطی که شاخص دلار کاهش یافته و فعالان بازار منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره هستند، قیمت طلا همچنان به افزایش خود ادامه می دهد. انتظار می رود این بانک افزایش نرخ را کاهش دهد.

هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1925 دلار و 39 سنت رسید. قیمت طلا در ماه گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

شاخص دلار برای چهارمین کاهش ماهانه متوالی 0.1 درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند و تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد.

معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود که روز چهارشنبه به پایان می رسد، نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. پس از افزایش 4 برابری نرخ بهره به میزان 75 واحد پایه، فدرال رزرو در ماه دسامبر آن را 50 واحد پایه افزایش داد.

تحلیلگران معتقدند در صورت ادامه روند کاهش سیاست های پولی فدرال رزرو، طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. کاهش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان ده کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.

رشد اقتصادی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان از ابتدای سال جاری و پس از لغو محدودیت های کرونا افزایش یافته است. به این ترتیب تقاضا برای طلا نیز بهبود می یابد. باز شدن اقتصاد چین از بازار سایر فلزات گرانبها که ماهیت صنعتی دارند نیز حمایت می کند.

نقره امروز با 0.4 درصد افزایش به 23.67 دلار رسید و پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1009.76 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید