قیمت جهانی طلا امروز 15 آذر 1401

قیمت جهانی طلا امروز 15 آذر 1401

هر اونس طلا 0.19 درصد افزایش یافت و به 1772.9 دلار رسید.

قیمت طلا در روز سه شنبه به زیر سطح کلیدی 1800 دلار سقوط کرد. بازار فلزات تحت فشار افزایش ارزش دلار آمریکا و همچنین افزایش نوسانات در رابطه با قدرت اقتصاد آمریکا و واکنش بانک مرکزی این کشور قرار دارد.

دلار پس از انتشار گزارش بخش خدمات ایالات متحده و سفارشات کارخانه افزایش یافت. آن گزارش نشان داد که بخش‌هایی از اقتصاد ایالات متحده بهتر از حد انتظار عمل می‌کند و می‌تواند بر فشارهای تورمی بیفزاید. بنابراین، فدرال رزرو مجبور خواهد شد برای مدت طولانی تری به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، به خصوص اگر تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی باقی بماند. این بانک همچنین هشدار داد که احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر از حد انتظار است.

این سناریو می تواند اثرات منفی بر دارایی های ریسکی از جمله طلا داشته باشد. نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا هفته آینده برگزار خواهد شد.

هر اونس طلا 0.19 درصد افزایش یافت و به 1772.9 دلار رسید.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بزرگترین ضربه را در سال جاری به فلزات گرانبها وارد کرده است و هزینه نگهداری آنها را افزایش داده و اشتهای خرید را کاهش داده است. اگرچه قیمت طلا در سال جاری بهبود یافته است، اما چشم انداز آن به دلیل نامشخص بودن روند سیاست پولی ایالات متحده همچنان بسیار پیچیده است.

امروز، نقره با 0.50 درصد افزایش به 22.53 دلار رسید و پلاتین با 0.01 درصد کاهش به 1002.31 دلار رسید.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس نیز به دلیل نگرانی از کاهش خوش بینی نسبت به بهبود تقاضا در چین، کاهش یافت. قیمت مس امروز پس از افت 2 درصدی در روز گذشته در حدود 3.7900 دلار ثابت است.

دیدگاهتان را بنویسید