قیمت جهانی طلا امروز 2 آذر 1401

قیمت جهانی طلا امروز 2 آذر 1401

هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد کاهش به 1734.68 دلار رسید.

قیمت طلا در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و سرمایه گذاران در آستانه انتشار جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا که می تواند راهنمایی هایی را در مورد روند افزایش نرخ بهره در آینده ارائه دهد، اقدام دیگری انجام ندادند.

هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد کاهش به 1734.68 دلار رسید.

قرار است جزئیات نشست فدرال رزرو آمریکا در تاریخ 1-2 نوامبر امروز بعدازظهر منتشر شود. اطلاعات مربوط به نرخ بیکاری آمریکا به زودی منتشر خواهد شد.

در اوایل ماه جاری، بانک مرکزی آمریکا برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داد تا تورم را مهار کند. این سخت ترین سیاست پولی ایالات متحده در 40 سال گذشته است.

رئیس بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی روز سه‌شنبه گفت که بانک مرکزی این کشور ممکن است برای کاهش تورم نیاز به افزایش مجدد نرخ‌های بهره و حفظ آن برای مدت طولانی‌تری در آن سطح داشته باشد.

درست است که در زمان تورم بالا همیشه از طلا به عنوان یک پناهگاه یاد می شود، اما افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه های نگهداری این فلز گرانبها و کاهش تقاضا برای خرید آن می شود.

پیش بینی می شود قیمت طلا در پایان سال جاری اندکی افزایش یابد که شاید بتوان آن را به ضعف نسبی دلار و احتمال کاهش نرخ تورم در آمریکا نسبت داد.

تحلیلگران فنی رویترز پیش از کاهش مجدد قیمت طلا تا محدوده 1751 تا 1756 دلار در هر اونس پیش بینی می کنند.

نقره با 0.56 درصد کاهش به 21.11 دلار و پلاتین 0.33 درصد کاهش یافت و به 991.94 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید