قیمت جهانی طلا امروز 25 فوریه 1401

قیمت جهانی طلا امروز 25 فوریه 1401

هر اونس طلا امروز با 0.29 درصد افزایش به 1858.89 دلار رسید.

قیمت طلا روز سه شنبه پس از کاهش ارزش دلار افزایش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده هستند که می تواند اقدامات بعدی فدرال رزرو ایالات متحده در مورد سیاست پولی این بانک را تعیین کند.

هر اونس طلا امروز با 0.29 درصد افزایش به 1858 دلار و 89 سنت رسید.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری آن به عنوان یک دارایی غیرسودآور را افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

سرمایه گذاران منتظر اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ژانویه هستند که قرار است امروز منتشر شود. اقتصاددانان انتظار دارند قیمت ها نسبت به دسامبر 0.5 درصد افزایش یابد.

اگر شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا کمتر از حد انتظار باشد، بانک مرکزی این کشور ممکن است روند افزایش نرخ بهره را کند کند و این به معنای کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلا است.

بسیاری از سیاستگذاران بانک مرکزی ایالات متحده گفته اند که برای کاهش تورم به هدف 2 درصدی، افزایش بیشتر نرخ بهره لازم است.

بازارهای پول انتظار دارند که نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل تابستان به 5.393 درصد برسد. در حال حاضر این رقم بین 4.5 تا 4.75 درصد است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که کاهش ارزش دلار تا پایان سال ادامه خواهد داشت و قیمت طلا را افزایش می دهد. شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرد.

امروز، نقره با 0.61 درصد افزایش به 21.99 دلار و پلاتین 0.11 درصد افزایش یافت و به 959.25 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید