قیمت جهانی طلا امروز 7 آذر 1401

قیمت جهانی طلا امروز 7 آذر 1401

هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 1751.2 دلار رسید.

قیمت طلا برای اولین بار در 5 روز گذشته کاهش چشمگیری داشت. هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 1751.2 دلار رسید. به نظر می رسد این فلز گرانبها بار احساسات منفی در بازار را تحمل کرده و منتظر اطلاعات و رویدادهای مهمی است که برای این هفته برنامه ریزی شده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین و اعتراض به محدودیت های کرونا در این کشور بدبینی را در بازار افزایش داد و قیمت طلا را تحت فشار قرار داد.

با وجود محدودیت‌های شدید کرونا، روز شنبه موارد ابتلا به کرونا در چین به حدود ۴۰ هزار مورد جدید رسید. از سوی دیگر، آتش‌سوزی مرگبار ساختمانی در این کشور که عمدتاً به همین محدودیت‌ها مرتبط بود، باعث اعتراضات گسترده در پکن و شانگهای شد. با توجه به اینکه چین یکی از مصرف کنندگان اصلی طلا در جهان است، هرگونه اطلاعات منفی در مورد این کشور بر قیمت طلا تاثیر می گذارد.

شاخص دلار با کاهش نسبی به عدد 106.20 رسید. یکی از دلایل عملکرد منفی دلار، موضع محتاطانه معامله گران این ارز پیش از سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمار ماهانه اشتغال در این کشور است. گزارش مشاغل آمریکا خریداران طلا را امیدوار نگه می دارد. علاوه بر این پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری مطابق با پیش بینی ها و 2.6 درصد باشد که برای پیش بینی قیمت طلا بسیار مهم است.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۸ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۹۷۸ دلار و ۳۲ سنت رسید./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید