قیمت جهانی نفت امروز 10 فوریه 1401

قیمت جهانی نفت امروز 10 فوریه 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.33 درصد کاهش به 86 دلار و 37 سنت رسید.

قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه تا حدود 87 دلار در هر بشکه افزایش یافت، اما پس از آن اندکی کاهش یافت. تنش در خاورمیانه پس از حمله پهپاد در ایران و همچنین بهبود مصرف سوخت در چین و افزایش تقاضا در آن کشور، قیمت نفت را افزایش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.33 درصد کاهش به 86 دلار و 37 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 16 سنت کاهش یا 0.20 درصد به قیمت 79.52 دلار معامله شد.

به گفته مقامات آمریکایی، به نظر می رسد اسرائیل پشت حمله هواپیماهای بدون سرنشین به یک کارخانه نظامی در ایران باشد.

تحلیلگران معتقدند اگرچه هنوز مشخص نیست در ایران چه اتفاقی خواهد افتاد، اما هر اتفاقی در آن کشور می تواند جریان نفت خام را مختل کند.

وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس، بعید است سیاست تولید نفت خود را در نشست مجازی در اول فوریه تغییر دهند.

نشانه‌های افزایش صادرات نفت از بنادر بالتیک روسیه در اوایل فوریه، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا را با اولین کاهش هفتگی خود در سه هفته اخیر مواجه کرد.

کابینه چین روز شنبه اعلام کرد که طرحی را برای بهبود مصرف ارائه خواهد کرد که به اقتصاد و افزایش واردات کمک می کند.

به گفته تاجران نفت، روسیه در سمت عرضه و چین در سمت تقاضا قرار دارند و هر کدام می توانند روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت را در هر جهت بالا و پایین کنند.

چین با خروج سریع از بحران کرونا بازار را غافلگیر کرد و روسیه با افزایش صادرات علیرغم تحریم ها.

چین در هفته جاری پس از سال نو چینی فعالیت های اقتصادی خود را از سر خواهد گرفت. تعداد مسافران چینی قبل از تعطیلات به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید، اما همچنان کمتر از سطح سال 2019 گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید