قیمت جهانی نفت امروز 11 بهمن 1401

قیمت جهانی نفت امروز 11 بهمن 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 5 سنت معادل 0.06 درصد کاهش به 84 دلار و 85 سنت رسید.

قیمت نفت روز سه شنبه به روند کاهشی خود ادامه داد. احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی و ادامه جریان نفت خام روسیه امیدها برای بهبود تقاضا در چین را کاهش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 5 سنت معادل 0.06 درصد کاهش به 84 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 34 سنت معادل 0.44 درصد افزایش به 77.56 دلار رسید.

تحلیلگران بر این باورند که در شرایطی که با وجود بازگشایی اقتصاد چین، چشم انداز تقاضا نامشخص است، تحریم ها تاثیر چندانی بر صادرات نفت روسیه نداشته است.

سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا احتمالاً نرخ بهره را افزایش خواهند داد. افزایش نرخ بهره باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می شود.

توجه بازار نفت نیز معطوف به نشست مجازی ائتلاف اوپک پلاس در اول فوریه است. انتظار می رود این اتحاد سیاست تولید خود را حفظ کند و نرخ تولید خود را تغییر ندهد.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر موافقت کرد تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه یا حدود 2 درصد از تقاضای جهانی کاهش دهد. این پروژه از آبان ماه آغاز شده و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت.

علیرغم تحریم های اتحادیه اروپا و سقف قیمتی که به دلیل حمله به اوکراین توسط G-7 برای صادرات نفت تصویب شده است، روسیه همچنان به عرضه نفت به بازارهای جهانی ادامه می دهد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال 2023 را افزایش داد. تقاضای قوی در آمریکا و اروپا، کاهش هزینه های انرژی و بازگشایی اقتصاد چین پس از لغو محدودیت های کرونا از دلایل این تصمیم است.

دیدگاهتان را بنویسید