قیمت جهانی نفت امروز 12 بهمن 1401

قیمت جهانی نفت امروز 12 بهمن 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 41 سنت معادل 0.48 درصد کاهش به 84 دلار و 49 سنت رسید.

کاهش ارزش دلار باعث افزایش قیمت نفت در آمریکا در اولین ساعات معاملات روز چهارشنبه شد. علائم تورم در ایالات متحده ترس از رکود اقتصادی در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به دلیل افزایش نرخ بهره را کنار زد و دلار را تضعیف کرد.

نفت خام برنت امروز با 41 سنت یا 0.48 درصد کاهش به 84.49 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 17 سنت یا 0.22 درصد افزایش به 79 دلار و 4 سنت رسید.

کاهش تورم در ایالات متحده این امید را ایجاد کرد که فدرال رزرو ایالات متحده افزایش نرخ بهره را متوقف کند و دلار را پایین آورد. بنابراین خرید نفت برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌شود.

تمام توجه بازار معطوف نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن از جمله روسیه در ائتلاف اوپک پلاس است. انتظار می‌رود که تولیدکنندگان اتحادیه، سیاست تولید خود را که در نوامبر توافق شد، بدون تغییر نگاه دارند.

تولید نفت اوپک در اولین ماه سال جاری به دلیل کاهش صادرات عراق و عدم بهبود تولید نیجریه کاهش یافت. 10 عضو اوپک 920 هزار بشکه در روز کمتر از هدف تعیین شده در توافق اوپک پلاس تولید کردند. کسری تولید اوپک در دسامبر معادل 780 هزار بشکه در روز بود.

داده های موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام در این کشور در هفته منتهی به 27 ژانویه 6.3 میلیون بشکه افزایش یافته است، در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش 400 هزار بشکه ای را داشتند./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید