قیمت جهانی نفت امروز 3 فوریه 1401

قیمت جهانی نفت امروز 3 فوریه 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.50 درصد کاهش به 87 دلار و 19 سنت رسید.

قیمت نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه کاهش یافت، اما چشم انداز بهبود اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، همچنان آنها را بالا نگه داشته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.50 درصد کاهش به 87 دلار و 19 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 36 سنت یا 0.44 درصد افزایش، به 81.28 دلار رسید.

نفت خام برنت هفته گذشته 2.8 درصد افزایش یافت در حالی که نفت خام آمریکا 1.8 درصد افزایش یافت.

اطلاعات نشان می دهد که حجم سفر در چین پس از کاهش محدودیت های کرونا افزایش یافته است. تحلیلگران از افزایش 22 درصدی ترافیک جاده ای از ابتدای سال جاری در 15 شهر بزرگ چین خبر می دهند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، روز جمعه گفت که اگر اقتصاد چین مطابق انتظار مؤسسات مالی رشد کند، بازارهای انرژی با کمبود مواجه خواهند شد.

افزایش ترافیک در چین در آستانه سال نو چینی باعث افزایش تقاضا برای سوخت شده است و این افزایش مصرف در حالی رخ می دهد که بازار انتظار تحریم های بیشتری بر نفت روسیه دارد.

اتحادیه اروپا و ائتلاف G-7 همچنین از 5 فوریه برنامه محدود کردن قیمت ها در برابر واردات محصولات پالایش شده روسیه را اجرا خواهند کرد. این تحریم ها علاوه بر تعیین سقف قیمت نفت خام روسیه و همچنین تحریم های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت این کشور از طریق دریا است./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید