قیمت جهانی گندم کاهش یافته است

قیمت جهانی گندم کاهش یافته است

روز جدید اتحادیه کشاورزان ایتالیا صبح روز یکشنبه اعلام کرد که قیمت جهانی گندم پس از اعلام آمادگی پوتین رئیس جمهور روسیه برای تضمین عرضه غلات از بنادر اوکراین در صورت پاکسازی مین توسط کیف، 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اطمینان از صادرات غلات از بنادر اوکراین، قیمت جهانی گندم 10 درصد کاهش یافت.

(Coldiretti) انجمن کشاورزان ایتالیا صبح یکشنبه اعلام کرد که قیمت جهانی گندم پس از اعلام آمادگی پوتین رئیس جمهور روسیه برای تضمین عرضه غلات از بنادر اوکراین در صورت پاکسازی مین توسط کیف، 10 درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش هیئت تجارت شیکاگو، انجمن ایتالیایی Coldirette اعلام کرد که قیمت آتی گندم در پایان معاملات 10.4 دلار در هر بوشل بود که طی سه روز گذشته 10 درصد کاهش داشته است. در همین حال، ذرت با 6.4 درصد کاهش به 7.27 دلار در هر بشل رسید.

اتحادیه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: خروج کشتی ها از بنادر دریای سیاه به معنای تخلیه انبارهای اوکراین است که در آن بیش از 20 میلیون تن غلات شامل گندم، جو و ذرت برای صادرات به کشورهای ثروتمند و فقیر وجود دارد. . .

رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود؛ کوته فکری سیاستمداران اروپایی باعث ایجاد بحران انرژی در جهان شده است و روسیه آماده است اقدامات لازم را برای کاهش بحران جهانی غذا انجام دهد.

بر خلاف سیاستمداران غربی، ولادیمیر پوتین تاکید کرد که مشکلات در بازار جهانی مواد غذایی مدت‌ها قبل از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و در طول همه‌گیری ولیعهد به وجود آمده است.

وی افزود: سالانه حدود 800 میلیون تن غلات و گندم در جهان تولید می شود. اکنون به ما گفته می شود که اوکراین آماده صادرات 20 میلیون تن غلات است. 20 میلیون تن در مقابل 800 میلیون تن ظرفیت تولید در جهان یعنی 2.5 درصد از این رقم. گندم همچنین تنها 20 درصد از کل عرضه مواد غذایی را تشکیل می دهد، بنابراین سهم 20 میلیون تن گندم اوکراین در کل صادرات مواد غذایی جهان 0.5 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید