قیمت حمل و نقل عمومی تا 3 روز دیگر افزایش می یابد


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822953

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ جدید تعرفه حمل و نقل عمومی 3 روز دیگر یعنی از اول اردیبهشت ماه افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پایان سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر تهران طبق روال گذشته تعرفه های جدیدی را برای حمل و نقل عمومی بررسی و تعیین کردند. بر اساس این مصوبه از ابتدای اردیبهشت ماه قیمت مترو، اتوبوس و تاکسی نسبت به تعرفه 1400 به طور میانگین 25 درصد افزایش می یابد.

طبق مصوبه شورای شهر تهران، هنگام ثبت نام ورودی مترو با بلیت پیش پرداخت، حداقل مبلغ بلیت پیش پرداخت از کارت اعتباری آنها کسر می شود و در هنگام ثبت خروج و مسافت طی شده، مابه التفاوت مبلغ سفر با اعتبار کارت آنها کسر خواهد شد.

در صورتی که دارندگان بلیت پیش پرداخت در هنگام خروج بلیط خود را در دستگاه های کنترلی قرار ندهند یا بیش از دو ساعت از ثبت نام آنها گذشته باشد، مابه التفاوت بالاترین قیمت بلیت پیش پرداخت و کارت اعتباری آنها باید کسر شود؛ شهرداری تهران (تهران و حومه شرکت راه آهن) نیز مجاز است برای ترغیب مسافران به استفاده از کارت بلیط پولی متناسب با مسافت طی شده، ضریب کاهش تا 20 درصد قیمت هر جدول اعمال کند.

همچنین بر اساس مصوبه فوق الذکر قیمت بلیت یک سفره 2500 تن، بلیت یک سفره حومه شهر (خط 5) 1500 تن، بلیت هشتگرد هفت هزار و 500 تن و قیمت بلیت یک سفره برای حومه شهر (خط 5) خواهد بود. بلیت یک میز فرودگاه امام خمینی 12500 تن خواهد بود.

قیمت بلیت اتوبوس نیز 25 درصد افزایش می یابد، اما برای حل مشکل برخی از قیمت های خرده فروشی، اجازه افزایش نرخ کرایه ها به 35 درصد داده شده است.

قیمت تاکسی ها نیز به طور متوسط ​​25 درصد تا حداکثر 35 درصد افزایش می یابد، البته قرار است روش جدید عوارض در برخی از خطوط تاکسیرانی در نظر گرفته شود.

به گفته سرلک معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران، امسال قیمت ها را هوشمندانه و شناور تعیین کرده ایم. روی برچسب تاکسی ها بارکدهایی وجود دارد که مسافران می توانند آن ها را اسکن کنند تا از طریق اپلیکیشن ها از کرایه ها مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از اردیبهشت ماه اطلاعات بیشتری در اختیار شهروندان قرار می گیرد، افزود: نرخ پایه و حداکثر کرایه قابل دریافت مسافر در یک مسیر روی برچسب است اما به دلیل شناور بودن کرایه ها در ساعات مختلف شبانه روز. «مسافران می توانند از کرایه ای که در آن زمان باید بپردازند مطلع شوند.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: اجرای این طرح می تواند اختلاف بین مسافر و راننده را از نظر میزان دریافتی به حداقل برساند چرا که سوابق سال های گذشته و بررسی آنها نشان می دهد بهترین ها فرآیند این است که مردم بدانند به چه قیمتی هزینه می‌گیرند و چقدر باید بپردازند.

وی با اشاره به اینکه وجود بارکد نشان می دهد که تعرفه از جایی دستور می گیرد و راننده در اندازه آن دخالت نمی کند، گفت: از ابتدای اردیبهشت این طرح چندین بار انجام می شود، بررسی و حذف می کنیم. نقص و سپس ما یکپارچه در سراسر شهر کار می کنیم.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید