قیمت خانه در منطقه 5 تهران / آپارتمان نوساز 150 میلیون تومان!

قیمت خانه در منطقه 5 تهران / آپارتمان نوساز 150 میلیون تومان!

منطقه پنج تهران همواره یکی از پرطرفدارترین مناطق خرید و فروش واحدهای مسکونی بوده است. اما بررسی ها نشان می دهد که اکنون قیمت هر متر آپارتمان در این منطقه به 150 میلیون تومان رسیده است! آیا خریداران ملک هنوز مشتاق ورود به این منطقه هستند؟

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از تعداد معاملات مسکن در مناطق مختلف شهر تهران تا سال گذشته، منطقه پنج همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین مناطق خرید و فروش واحدهای مسکونی شناخته می شود.

بنگاه های املاک این منطقه بر این باورند که داشتن آپارتمان های کوچک یا متوسط ​​در بلوار فردوس غرب، بلوار فردوس شرقی، جنت آباد، خیابان آیت الله کاشانی و برخی مناطق دیگر این منطقه مانند داشتن پول است و احتمال آن بسیار کم است. تعداد معاملات در این حوزه به صفر خواهد رسید.

کارشناسان املاک شاغل در این زمینه می دانند که سقف قیمت هر متر واحد مسکونی با متراژ حداکثر 85 متر حدود 150 میلیون تومان است! تا دی ماه سال گذشته میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه یک تهران حدود 100 میلیون تومان تعیین شده بود اما اکنون خرید واحدهای نوساز در منطقه پنج از متری 100 میلیون تومان عبور کرده است!

اکنون جست و جو در آگهی ها نشان می دهد که قیمت یک واحد مسکونی نوساز در منطقه همیلا با متراژ تنها 52 متر، هفت میلیارد و 800 میلیون تومان است. متری معادل 150 میلیون تومان!

یکی از مشاوران املاک در این منطقه درباره وضعیت معاملات این روزها می گوید: «خرید و فروش در منطقه از فروردین سال گذشته تا اردیبهشت امسال شرایط بهتری داشت، اما اکنون اگرچه ممکن است نسبت به بقیه مناطق شلوغ تر باشد، اما اندکی کاهش وجود دارد.”

سه ماهه بورس اوراق بهادار تهران; جذاب برای سرمایه گذاری

فعالان املاک و مستغلات برخی مناطق منطقه پنج را بورس تهران می شناسند. مناطق بازار سهام محله هایی هستند که حتی در زمان رکود بازار هنوز خریداران وجود دارند. انبوه سازان نیز تمایل بیشتری برای ساخت و ساز در این مناطق نشان می دهند. ساخت و ساز و سرریز جمعیت در این منطقه به ویژه پس از انقلاب شدت گرفت.

وضعیت بازار و چشم انداز قیمت همواره باعث رفتار متفاوت فعالان در بازار مسکن می شود. اگر بر اساس وضعیت کلی اقتصاد، صاحبان خانه معتقد باشند که قیمت مسکن در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت، فروش ملک خود را به تاخیر می‌اندازند و در نتیجه عرضه کاهش می‌یابد.

از طرف دیگر، خریدارانی که دیدگاه مثبتی دارند، برای خرید ملک مورد نظر خود با قیمت کمتر، به خرید سریعتر فکر می کنند.

یکی دیگر از مشاوران املاک منطقه 5 شهرداری تهران درباره رفتار فروشندگان در بازار مسکن در این حوزه توضیح می دهد: همان طور که رفتار مشتریان نسبت به شرکت ما نشان می دهد، با توجه به شرایط عمومی جامعه، اکنون فروشندگان نسبتا مشتاق فروش خود هستند. خواص “.

وی ادامه می دهد: این شور و شوق به اضافه موضوعاتی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، عرضه واحدهای مسکونی را افزایش داده و در نتیجه گزینه ها و قیمت های مقرون به صرفه تری در اختیار خریداران قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد، افزایش عرضه ممکن است قیمت ها را در یک منطقه کاهش ندهد، اما گزینه های موجود در اختیار خریداران را متنوع تر می کند و در نتیجه، خریداران – به ویژه خریداران مصرف کننده – می توانند خرید بهتر و اقتصادی تری داشته باشند.

فعالان بازار مسکن در این منطقه نیز بر این باورند که واحدهای مسکونی با قیمت مناسب تری در مناطقی مانند بلوار تعاون و جنت آباد شمالی یافت می شود، در حالی که آپارتمان در همیلا و جنت آباد جنوبی قیمت بالاتری دارد.

چرا منطقه 5 یکی از محبوب ترین مناطق است؟

دسترسی راحت منطقه پنج به برخی از مناطق پرترافیک تهران را می توان یکی از دلایل اصلی رونق معاملات مسکن در این منطقه دانست.

این منطقه به بزرگراه های مهمی چون همت، حکیم، آبشناسان، باکری، ستاری، شیخ فضل الله، لشگری، اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی بسیار خوبی دارد.

این منطقه همچنین از شمال به رشته کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی، بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه دو محدود می شود.

از طرفی ساختار ساختمانی این منطقه به دلیل مهاجرت زیاد به آن در سال های اخیر نسبتاً جدید و مدرن بوده و نسبت به برخی از مناطق تهران از ترکیب جمعیتی جوان تری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید