قیمت خودرو امروز 20 دی 1402/ افت 193 میلیون تومانی بهمن موتور SUV

قیمت خودرو امروز 20 دی 1402/ افت 193 میلیون تومانی بهمن موتور SUV

امروز دوشنبه 20 آذر 1402 قیمت خودرو متغیر است. برخی خودروها با افت قیمت قابل توجهی شروع به کار کردند و برخی دیگر جهش های چند میلیون دلاری دارند. اما به طور کلی، بیشتر بازار با ثبات گزارش شده است.

به گزارش تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز دوشنبه 29 آذر 1402 نسبت به روز گذشته تغییراتی داشته است. کاهش قیمت در برخی از مدل ها نسبتا چشمگیر گزارش شده است. اما در بین آنها خودروهایی نیز وجود دارند که افزایش جزئی یا ثبات قیمت را تجربه می کنند.

با توجه به ثبات نرخ دلار در هفته های اخیر، شاید تنها دلیل کاهش قیمت برخی محصولات، بازگشایی سامانه یکپارچه و ثبت جدید برخی شرکت های خودروسازی باشد.

قیمت های اعلام شده در سایت کارنامه برخلاف روزهای گذشته از وضعیتی با تلاطم کم خبر می دهد.

قیمت خودروهای داخلی

ساینا اس اتوماتیک یکی از ارزان ترین سدان های سایپا گیربکس اتوماتیک است که در هفته های اخیر با نوسانات اندکی مواجه شده و امروز با دو میلیون تومان افزایش به 440 میلیون تومان رسیده است.

شاهین جی یکی از سدان های لوکس سایپا است که از ماه های اخیر در محدوده 580 تا 590 میلیون تومان شناور بوده است. این خودرو امروز یک میلیون تومان ارزان شده و 583 میلیون تومان به فروش می رسد.

سمند سورن پلاس بنزینی که یکی از پرفروش ترین سدان های بازار محسوب می شود، شش میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به کانال 601 میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس LX TU5 هم رده سمند سورن است اما به دلیل محبوبیت در بازار قیمت بالاتری نیز دارد. این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار داخلی است و با افزایش 11 میلیون تومانی با نرخ 657 میلیون تومان معامله می شود.

2 (1)
قیمت خودروهای مونتاژ شده

KMC T8 یکی از محبوب ترین پیکاپ های مونتاژی است که نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به سرعت یک میلیارد و 340 میلیون تومان رسیده است.

هایما S5 اتوماتیک 6 سرعته یکی از محصولات نسبتا ارزان و مونتاژی ایران خودرو است که با کاهش 10 میلیونی نسبت به روز گذشته وارد کانال یک میلیارد و 260 میلیون تومانی شد.

هایما 8 اس نیز مانند برادر کوچکتر خود 10 میلیون تومان در بازار ارزان شده و با قیمت یک میلیارد و 680 میلیون تومان به فروش می رسد.

کراس اوور دیگنیتی پرستیژ مونتاژ بهمن موتور افت قیمت نسبت به روز گذشته را تکرار کرد و این بار 95 میلیون تومان دیگر ارزان شد. به این ترتیب کراس اوور پرطرفدار بهمن در دو روز اخیر 193 میلیون تومان ارزان شده و به مبلغ یک میلیارد و 930 میلیون تومان معامله می شود.

1
پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با بررسی عوامل موثر بر بازار خودرو متوجه می شویم که تغییر چندانی نسبت به روزهای اخیر مشاهده نشده است. دلار همچنان ثابت است و واردات خودروهای جدید با سرعت یک لاک پشت صورت می گیرد. این در حالی است که واردات خودروهای فرسوده نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اگرچه تقاضا برای همه خودروها نسبت به چند ماه گذشته بسیار کم است. اما شاید ریشه افت شدید قیمت برخی خودروها در نبود تقاضا برای آنها در بازار باشد.