قیمت مرغ چطوره؟


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907082

اگر قرار است از تولید مرغ حمایت شود، مداخله دولت در قیمت گذاری باید کارشناسی، واقع بینانه، هوشمندانه و به موقع باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، ایران قبلا صادرکننده مرغ بود اما از ابتدای سال به دلیل بی تدبیری و سوء مدیریت واردکننده مرغ شد. این در حالی است که ورود مرغ منجمد به بازار بخشی از بازار را اشباع کرده و اقدامات لازم در حال انجام است تا نگرانی برای بازار مرغ وجود نداشته باشد.

اگر قرار است از تولید مرغ حمایت شود، مداخله دولت در قیمت گذاری باید کارشناسی، واقع بینانه، هوشمندانه و به موقع باشد.

و برای دسترسی بیشتر مردم به «مرغ»، افزایش مراکز توزیع مرغ و تقویت نظارت بر بازار ضروری است.


45bfd071 7478 4d8e 825a a9bfe2097ccf خبر خاکستری


افت واحدهای جوجه کشی در کرمانشاه/ گرانی مواد اولیه آفت مرغداران

کامران کشاورز در گفتگو با مرصادنیوزوی با اشاره به دخالت دولت در قیمت گذاری مرغ گفت: دخالت دولت و تفاوت قیمت باعث بی انگیزگی مرغداران و در نتیجه کاهش 40 درصدی جوجه ریزی شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان کرمانشاه با اشاره به لغو ارز ترجیحی از پایان اردیبهشت ماه، افزود: قیمت مواد اولیه و سایر اجزای تولیدی 6 برابر شده است، این در حالی است که مرغ قیمتی نداشته است. حتی دو برابر شد

کشاورز با بیان اینکه حدود 598 واحد پرورش مرغ در استان فعال است، خاطرنشان کرد: اکنون حدود نیمی از این واحدها جوجه ریزی ندارند و غیر فعال شده اند.


ecfa3324 e28b 4910 b6c8 f06eb47d1b8a خبر خاکستری

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های قبلی ماهانه 3 میلیون جوجه باید جوجه ریزی شود این در حالی است که در شهریور ماه یک میلیون و 300 هزار جوجه جوجه ریزی شده است و دلیل این امر گرانی مواد اولیه و بی انگیزگی تولیدکنندگان جوجه به دلیل مالی است. تلفات..

کشاورز با بیان اینکه سویا و ذرت دو ماده اصلی خوراک مرغ هستند، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سویا از 3500 تومان به 17300 تومان و ذرت هر کیلوگرم از 2000 تومان به 11300 تومان افزایش می یابد. . و در چنین شرایطی با این قیمت ها جوجه ریزی برای مرغداران سودی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت همانطور که ارز را آزاد کرد باید اجازه دهد قیمت مرغ نیز آزاد شود، تصریح کرد: وقتی عرضه و تقاضا قیمت مرغ را تعیین کرد، تولیدکنندگان مرغ به تولید تشویق می شوند.

رئیس اتحادیه گوشت گاوداران کرمانشاه تاکید کرد: دولت باید به مرغداری ها پول پرداخت کند.


b357ea7d d584 4c54 bacc ca5b5e4dce02 خبر خاکستری


قیمت مرغ 63 هزار تومان در ستاد تنظیم بازار مصوب شد

محمدرضا عباسی در گفتگو با مرصادنیوز وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ و برای ادامه تولید، قیمت مرغ از 63 هزار تومان افزایش یافت.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: قیمت مرغ 63 هزار تومان در ستاد تنظیم بازار مصوب شد و معاون بازرگانی جهاد کشاورزی نیز به تصویب رسید.

وی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ منجمد در بازار استان کیلویی 48 هزار تومان است.

عباسی خاطرنشان کرد: فروش مرغ گرم به قیمت بیش از 63 هزار تومان تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.

من گزارش میدم مرصاددر نظر گرفتن حمایت های تشویقی از مرغداران و عدم دخالت دولت در قیمت گذاری می تواند گام مهمی در تنظیم قیمت مرغ باشد. البته نباید فراموش کرد که برخی مشکلات موجود ناشی از وقفه های واسطه های سودجویانه در بازار است که البته برخورد دولت با آنها را می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید