قیمت نهایی کالاهای اساسی مورد حمایت مجلس است


ساعت: 21:28
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838162

عباس گلرو با بیان اینکه اعلام قیمت کالاهای اساسی و کالاهای اساسی برای مردم مورد حمایت مجلس است، گفت: البته دولت باید اقدامات لازم را برای اصلاح نظام اقتصادی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز؛ احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت از اعلام قیمت نهایی اقلام در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار در صنف و اصناف خبر داد.

پس از این موضوع رسانه های معاند و بیگانه سعی کردند با نشر اکاذیب علاوه بر دامن زدن به بازار، آثار مخربی را در جامعه منتشر کنند و امنیت روانی جامعه را از بین ببرند.

رسانه های معاند و ضدانقلاب از هر فرصتی برای ماهیگیری از آب گل آلود استفاده می کنند و مردم را نگران قیمت کالاهای اساسی می کنند، هرچند این تیرهای زهرآگین شیطان راه به جایی نمی برد.

از سوی دیگر، دولت سیزدهم مردمی که از 21 مرداد 1400 آغاز به کار کرده و کمتر از یک سال از عمر آن می گذرد، در حال سرزنش و نابودی دشمنان خارجی و دشمنان داخلی (آگاهانه یا ناآگاهانه) است، در حالی که منتقدان به مردم سیزدهم حمله می کنند. دولت بی رحمانه. هنوز هم باور نمی کنند که گرانی چند اقلام نتیجه سیاست غلط اقتصادی دولت روحانی است.

از این رو برای کاهش تبعات سیاست های زیانبار دولت روحانی، دولت خوجت الاسلام رئیسی در مقابل دولت به ظاهر «معقول و مشوق» که از طریق توزیع ارز ترجیحی موجب افزایش رانت و فساد شده است، درصدد است تا کاهش فشار بر معیشت

همچنین برخی از دشمنان داخلی و خارجی با سوء استفاده از اصلاح ارز ترجیحی و گرانی برخی اقلام (که دولت به دنبال جبران آن با افزایش یارانه های لازم است) به دنبال گره گشایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و منتظر کوچکترین واژگونی هستند. جمهوری اسلامی برای لطمه زدن به انقلاب اسلامی.

خبرنگار اقتصادی تهراننیوز برای تحقیق و تفحص با عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت وگو کرد.

گلرو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به پیش بینی ها و دروغ پردازی های برخی رسانه های معاند و ضدانقلاب با اصلاح ارز ترجیحی دولت سیزدهم، گفت: ارز ترجیحی یعنی رانت دادن، البته برخی استفاده می کنند. ارز مورد علاقه آنها برای واردات است و می توانند دلسوز مردم و کشور خود باشند و با واردات کالاهای اساسی به کشور خود کمک کنند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از آنها با اعطای ارز ترجیحی از سوی دولت گذشته و قصد سوء استفاده از منابع مالی کشور به اهداف شوم خود دست یافتند که به اهداف خود نیز دست یافتند چرا که ارز ممتاز باعث ایجاد رانت در کشور شد. برای برخی سودها و نگذاشتند از این ارز به درستی استفاده شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، رانت خواران با ارز 4200 تنی به دنبال ایجاد مفاسد اقتصادی بودند، یادآور شد: طبق مصوبه دیوان، میلیاردها دلار به اشتباه در مصوبه قبلی دولت استخدام شده است.

گلرو با تاکید بر اینکه مجلس از سیاست های اقتصادی دولت حمایت می کند، گفت: دولت گام های مهمی در حوزه اقتصادی برمی دارد و مجلس و مردم باید به دولت کمک کنند تا اقتصاد ملی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی افزود: نکته مهم این است که وقتی دولت بر اساس مصوبه مجلس ارز ترجیحی را حذف می کند باید برنامه های اقتصادی تهیه کند تا مردم متضرر نشوند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح ارز ترجیحی به نفع مردم است، ادامه داد: ابتدا باید سیاست اصلاح اقتصادی برای مردم تبیین شود و سپس سیاست های اقتصادی به درستی ساماندهی و مورد توجه قرار گیرد. برای جلوگیری از تداخل

گلرو با بیان اینکه دولت موظف شد طی چند ماه آینده به طور کامل از ارز ترجیحی عدول کند، گفت: مجلس به دولت فرصت اصلاح ارز ترجیحی را داده است.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت کالاهای اساسی و مردم مورد حمایت مجلس قرار گرفت، افزود: البته دولت باید اقدامات و برنامه های لازم را برای اصلاح نظام اقتصادی انجام دهد تا بر معیشت مردم تاثیری نداشته باشد. “

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید