قیمت و جریمه طرح راه 1401

قیمت و جریمه طرح راه 1401

روز جدید : قیمت طرح ترافیک 1401 تقریبا 25 درصد افزایش یافته است. امسال عوارض روزانه طرح ترافیک به 44 هزار تن رسید در حالی که پارسال 35 هزار تن از شهروندان تهرانی اخذ شد.

پایتخت ها علاوه بر رزرو طرح ترافیک روزانه می توانند بسته های شش ماهه، سه ماهه و یک ماهه خریداری کنند که باید بین شش تا یک میلیون تن هزینه کنند. جریمه ورود به طرح ترافیک مانند سال های گذشته پنج درصد افزایش می یابد. یعنی به جای 105000 تن در 1400 اکنون باید 110000 تن پرداخت کنید تا بدون رزرو وارد طرح شوید.

قیمت طرح ترافیک 1401

خرید طرح ترافیک هزینه متفاوتی خواهد داشت. تعطیلی طرح ترافیک، وضعیت معاینه فنی خودرو و ساعات تردد در این موضوع نقش بسزایی دارد. اگر خریدار رزرو یک روزه هستید باید 98000 تن به حساب شهرداری تهران واریز کنید. سپس با در نظر گرفتن نوع معاینه فنی و شرایط جاده و ساعات حرکت مبلغ به حساب شما برگشت داده می شود و در معاینه فنی عادی حدود 44000 تن از شما برداشت می شود. راه دوم خرید بسته های ترافیکی طولانی مدت است.

این بسته ها در سه بسته شش ماهه، سه ماهه و یک ماهه به فروش می رسد. بسته طرح ترافیک شش ماهه با معاینه فنی عادی دقیقا پنج میلیون و 910 هزار تن به فروش می رسد. به عنوان مثال در صورت خرید این پکیج در روز 20 فروردین، می توانید تا 22 مهرماه امسال با خودروی خود در طرح سفر کنید. بسته با طرح ترافیک سه ماهه 3 میلیون و 140 هزار تن قیمت دارد و با دریافت آن تا 25 تیرماه می توانید از آن استفاده کنید. این بسته یک ماهه 110 میلیون تن به شهروندان تهرانی فروخته می شود. در صورت خرید امروز این طرح، آخرین مهلت استفاده از آن تا 18 اردیبهشت خواهد بود.
قیمت پکیج 1401 طرح ترافیک

نوع طرح ترافیک بسته

قیمت

شش ماه (بازرسی فنی ساده)

پنج میلیون و 910 هزار تن

فصلنامه (بازرسی فنی ساده)

سه میلیون و 140 هزار تن

یک ماه (بازرسی فنی ساده)

یک میلیون و 110 هزار تن

یک روز (بازرسی فنی ساده)

44 هزار تن

طرح ترافیک 1401 چه تحریمی دارد؟

جریمه طرح راه 1401 در حال حاضر نامشخص است. زیرا هنوز رقم دقیق جریمه ورود به طرح ترافیک از سوی هیئت وزیران اعلام نشده است. با این حال، گمانه زنی ها حاکی از آن است که این رقم نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است. هر سال دقیقاً پنج درصد به جریمه اضافه می شود و برای اطلاع از میزان تقریبی ورودی طرح ترافیک، نیازی به بررسی ارقام دو سال گذشته نیست. در سال 1378 جریمه ورود به طرح حرکت دقیقاً 100000 تن بود. با افزایش پنج درصدی این رقم در 1400 نفر، کسانی که طرح حرکت را نادیده گرفتند دقیقاً 105000 تن جریمه شدند. اگر امسال نیز شاهد همین روند باشیم، به این معناست که احتمالا جریمه ورود به طرح ترافیک حدود 110 هزار تن خواهد بود.

هر آنچه باید در مورد طرح ترافیک 1401 بدانید

زمان شروع طرح ترافیک 1401 در نیمه اول سال ساعت 6:30 صبح می باشد. ساعت پنج شب طرح ترافیک به پایان می رسد. ساکنان منطقه با مالیات بر ارزش افزوده می توانند یک بار قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ساعت 16 یک بار به صورت رایگان وارد منطقه شوند. فقط به یاد داشته باشید که اگر در محدوده طرح زندگی نمی کنید، امکان خروج رایگان یک بار لغو می شود. لحظه مهم بعدی برای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی است. در روز پنجشنبه در تهران چیزی به نام طرح ترافیک نداریم اما طرح کاهش آلودگی هوا از ساعت 6:30 صبح تا 13 اجرا می شود. نه طرح ترافیک و نه طرح کاهش آلودگی هوا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی اجرا نمی شود.

محدوده طرح ترافیک

نقشه راه تهران شامل مناطق مرکزی پایتخت است. با این حال، بهترین راه برای درک محدوده نقشه راه تهران، تقسیم آن به چهار قسمت شمالی، جنوبی، شرقی و غربی است. مرز شمالی طرح حرکت خیابان های مطهری، فاطمی و ولیعصر است. در شرق نیز خیابان های ترکمنستان، شریعتی، خواجه نصیر و 17 شهریور محدوده طرح ترافیک محسوب می شود. در ضلع جنوبی شهر از ابتدای خیابان شوشا تا میدان راه آهن مرز طرح راه است. در غرب پایتخت، خیابان های کارگر جنوبی، کارگر شمالی، انقلاب و 16 آذر در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید