قیمت گاز طبیعی در آمریکا به رکورد رسید

دیوید گینس، مدیر خدمات گاز طبیعی و برق در آمریکای شمالی، به آرگوس گفت: «تأثیر جنگ بین اوکراین و روسیه احتمالاً برای بازارهای گاز طبیعی آمریکای شمالی پایدار خواهد بود».

امسال قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده نسبت به سال گذشته 108 درصد افزایش یافته است که به تورم در کل اقتصاد کمک می کند.

قیمت بنزین در اروپا نیز در حال افزایش است. قاره سبز در تلاش است تا وابستگی خود به گاز وارداتی از روسیه را کاهش دهد. از سوی دیگر، صادرات گاز آمریکا به اروپا نیز افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، آثار تحریم های آمریکا و انگلیس علیه روسیه به اقتصاد دو کشور بازگشته و به بالاترین نرخ تورم در 30 سال اخیر رسیده است. نرخ تورم سالانه در ایالات متحده در مارس 2022 به 8.5 درصد رسید که بالاترین سطح از دسامبر 1981 است.

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، قیمت انرژی تا 32 درصد افزایش یافته است. بنزین (48٪) و نفت کوره (70.1٪)، زیرا حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت خام را افزایش داد.

قیمت مواد غذایی نیز 8.8 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از می 1981 بود.

تورم خودروهای نو نیز 12.5 افزایش یافت.

بدون احتساب گروه های انرژی و مواد غذایی، تورم در ایالات متحده در ماه مارس 6.5 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح در 40 سال گذشته است.

تورم در ایالات متحده از زمانی که رونالد ریگان کاخ سفید را از جیمی کارتر به دلیل مشکلات زنجیره تامین، افزایش تقاضا و افزایش قیمت انرژی برکنار کرد، در سطوح بی‌سابقه‌ای بوده است.

افزایش قیمت‌ها، به‌ویژه برای آمریکایی‌های کم‌درآمد، گسترده است و ضربه بزرگی به دولت بایدن است، که پیش از این کنترل کنگره را در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید