قیمت گوشت در بازار ثابت شد

زمان: 13:54
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777138

رئیس اتحادیه بازرگانان گوسفند در تهران گفت: قیمت گوشت قرمز در ماه گذشته پس از کاهش صادرات دام ثابت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر ملکی ، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ، افزود: 110 هزار تن گوسفند به فروشنده می رسد و اتحادیه 10 درصد سود بدون صف را در اختیار مشتری قرار می دهد.

ملکی ادامه داد: یک مخروط کاج به وزن 20 کیلوگرم با قیمتی حدود 115 تا 120 هزار تومان به صاحب فروشگاه می رسد و اتحادیه آن را با سود 10 تا 12 درصد عرضه می کند.

وی در خصوص عرضه گوشت گوسفندی به قیمت 160 هزار تن در برخی اتحادیه ها افزود: این قیمت ران گوسفندی است و مشتری دیگر قلوه سنگ نمی خواهد بنابراین قیمت آن بالاست. وقتی مشتری فقط ران گوسفند می خواهد ، کود گاو روی صاحب مغازه باقی می ماند ، بنابراین باید ران را با قیمت بالا و کود گاو را با قیمت پایین تر تحویل دهد.

رئیس اتحادیه بازرگانان گوشت گوسفندی ، با بیان اینکه پرورش دهنده امسال به دلیل خشکسالی بیابانی و قیمت خوراک دام آن را نداشت ، افزود: با وجود این شرایط ، دام مورد نیاز کشور تا پایان سال تأمین می شود. به وی ادامه داد: اما اگر موضوع صادرات مطرح شود ، بدون شک در تامین دام با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گفته ملکی ، در آبان ماه امسال با افزایش سردی هوا و بازگشایی رستوران ها و هتل ها با بهبود بیماری عروق کرونر قلب ، شاهد افزایش مصرف گوشت گوسفندی در خانوارهای ایرانی خواهیم بود. بازگشایی این مراکز به معنی افزایش مصرف گوشت است.

وی با بیان اینکه منافع کشاورزان در صادرات است ، افزود: پاییز فصل صادرات دام نیست. صادرات دام در ماه مه و ژوئن انجام می شد. یعنی در ماه هایی که انباشت گاو داشتیم. فعالان بخش خصوصی در مورد ضرورت بحث مقامات در مورد توقف صادرات دام بحث کرده اند و خوشبختانه در این زمینه با ما همکاری کرده اند.

ملکی با اشاره به سیاست دولت برای شکستن قیمت ها گفت که دولت جدید به دنبال کنترل تورم و شکستن قیمت ها است. برای کنترل قیمت ها ، پیشنهاد می کنیم در ماه هایی که مازاد دام داریم ، دولت آنها را خریداری و ذخیره کند تا بتواند بازار را در روزهای بحرانی تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای حوزه خلیج اقدام به خرید دام های مولد می کنند ، افزود: کشورهای حوزه خلیج (بیشتر خریداران دام های ایرانی) خریدار دام ایرانی نیستند ، آنها خریدار بره های مولد هستند زیرا گوشت آنها خوشمزه است.

ملکی با اشاره به حجم کم واردات ، گفت: گوشت برزیل امسال وارد کشور شد اما افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت این محصول شده است ، بنابراین بهتر است با مدیریت دارایی های خود از آنها استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه بازرگانان گوشت گوسفندی با اشاره به کاهش قاچاق گوسفند گفت: در دو سال گذشته مرزبانان کشور با اقدامات به موقع روند قاچاق دام زنده را کاهش داده و دیگر نیازی به واردات نداریم. “

وی در پایان گفت: آمار مصرف روزانه گوشت در دست سازمان دامپزشکی است ، زیرا این سازمان در 11 کشتارگاه تهران ، استان البرز و هیرآباد نیز مسئول بازرسی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید