قیمت گوشت گوسفندی در یزد کاهش می یابد/ دلیل وقفه در بازار گوشت گوسفندی هیجان کاذب بازار بود.


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840517

ملک ثابت، رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: گوشت گاو در یزد به زودی پس از فروکش شدن جو روانی جامعه با کاهش مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ملک ثابت در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا، دلیل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در چند روز اخیر را ناشی از هیجان کاذب ایجاد شده در بازار دانست و گفت: کشتارگاه ها هر کیلوگرم گوشت گوسفندی را 160 هزار تن به قصاب عرضه می کنند. و 170 هزار تن می فروشند.

وی ادامه داد: با توجه به آرامش مردم و نگرانی تولیدکنندگان و همچنین افزایش تولید، احتمال کاهش قیمت گوشت گوسفندی به زودی وجود دارد.

رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در روزهای اخیر ربطی به طرح ارز ترجیحی دولت ندارد و مشمول آزادسازی قیمت ها نیست.

ملک ثابت با اشاره به اینکه استان یزد از جمله استان هایی است که قیمت گوشت گوسفندی نسبت به بسیاری از استان های دیگر ارزان تر است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استان یزد واردات گوشت گوسفندی دارد، اما در مقایسه با استان های همجوار مانند کرمان، شیراز، اصفهان، قیمت مناسبی دارد. یا مساوی یا کمتر و حتی نسبت به مشهد قیمت یزد کمتر است.

وی در خصوص قیمت گوشت گاو گفت: قیمت مصوب گوشت گوساله 145 هزار تن به ازای هر کیلوگرم است، اما با توجه به اینکه مرتع چرای دام وجود ندارد و مصرف مواد اولیه در بازار غیررسمی بیشتر است و برخی از فروشندگان این گوشت را متأسفانه بین 200 تا 220 هزار تن در هر کیلوگرم عرضه می کنند.

ملک ثابت، رئیس اتحادیه قصابان استان یزد در پایان گفت: کمبود گوشت در بازار وجود ندارد و با توجه به اینکه در فصلی هستیم که تولید رو به افزایش است، امیدواریم قیمت های فعلی به زودی کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید