قیمت 1.3 میلیارد تومان چانگان در طرح واردات خودرو سایپا بین 2 تا 4 هزار دلار است.

قیمت 1.3 میلیارد تومان چانگان در طرح واردات خودرو سایپا بین 2 تا 4 هزار دلار است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا گفت: قیمت کل چانگان بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود در حالی که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر قیمت چانگان وارداتی و زمان عرضه آن ها، گفت: کل هزینه درب گمرک چانگان حدود 900 میلیون است که در حال انجام است. در نظر گرفته و با سود 15 درصد محاسبه می کند تمامی هزینه ها اعم از مالیات و ارزش افزوده و غیره قیمت کل بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود در حالی که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

وی افزود: تمرکز ما امسال بر این است که خودروها را در زمان نسبتا کوتاه تری نسبت به سال گذشته تحویل دهیم و برنامه تحویل خودرو ما کمتر از 100 روز است.

* امسال قیمت خودرو گران می شود

تیموری در پاسخ به این سوال که آیا امسال علاوه بر افزایش قیمت فعلی، افزایش قیمت دیگری نیز وجود خواهد داشت، گفت: امسال در تلاش هستیم تا تمامی خودروهایی که عرضه می کنیم دارای استاندارد 85 باشند، به همین دلیل قیمت تمام شده خودروها بیشتر خواهد شد. گران است زیرا برخی از زیرساخت های این خودروها در ایران وجود ندارد و به همین دلیل باید 100 درصد قطعات خریداری شود.

مدیرعامل سایپا درباره افزایش قیمت اخیر خودرو گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و تاکید بر موضوع مهار تورم، ضمن تشکر از حمایت شورای رقابت و سازمان از مبنای افزایش قیمت رضایت داریم.

وی با بیان اینکه هر کشوری در صنعت خودروسازی که نظم قیمتی ندارد، موفق بوده است.

* بورس عرضه یک میلیون و 600 هزار خودرو را ندارد

تیموری درباره تحویل خودرو در بورس کالا گفت: بورس کالا زیرساخت تحویل یک میلیون و 600 هزار خودرو را ندارد اما برای درک قیمت خودروها مثلا 5 هزار خودرو. علاوه بر این گستره سامانه های سایپا، ایران خودرو و وزارت حراست برای فروش که در سراسر کشور در دسترس همگان است، در بورس موجود نیست، بنابراین وقتی وزیر حراست دستور فروش خودرو در بورس را بدهد. ، ما استقبال کردیم و همچنان علاقه مند هستیم، اما مکانیزم ما نیازی به تحویل خودرو نداریم.

وی تصریح کرد: عرضه کالاهایی مانند فولاد و پتروشیمی در بورس کالا با خودرو متفاوت است، زیرا خریداران این کالاها کارخانه ها هستند نه مردم و بنابراین امکان عرضه این کالاها در بورس کالا وجود دارد، اما بورس امکان تحویل خودرو را ندارد.

* تمامی خودروهای تولیدی سایپا بین 2 تا 4 هزار تومان قیمت دارند

وی تمامی خودروهای تولیدی سایپا را حدود 2 تا 4 هزار دلار عنوان کرد و افزود: ساینا و کوئیک با قیمت 6550 دلار در بندر به فروش می رسد. ضمناً به دلیل عدم دریافت تعرفه صادراتی و همچنین 3 درصد پاداش صادرات و معافیت این خودرو از سایر هزینه ها مانند ارزش افزوده یا هزینه پلاک، درآمد حاصل از صادرات خودرویی مانند ساینا و کوئیک حدود 7 هزار تومان است که 250 دلار است. که بالاتر از قیمت های جدید برای خودروساز است و به همین دلیل خودروساز انگیزه دارد تا بلافاصله خط مونتاژ در ونزوئلا و غیره راه اندازی کند. برای صادرات.

تیموری با اشاره به فروش بازده خودروهای ساخت ایران در عراق، گفت: این موضوع ربطی به سایپا ندارد، زیرا ما خودرو را با قیمتی بالاتر از قیمت داخلی به کشورهای دیگر می فروشیم و آن ها می توانند به دلخواه خودرو بخرند. . برای فروش خواسته شده اند. هزار دستگاه خودرو به ونزوئلا فروخته شد و پول آن به صورت پالت در سفارت ونزوئلا در ایران دریافت شد.

وی افزود: ما به ونزوئلا اعلام کردیم که در حال راه اندازی خط تولید در آن کشور هستیم، اما از آنها خواستیم به ما این حق را بدهند که خودرو را به روش خود بفروشیم و در ازای آن دلار دریافت کنیم. ساینا در ونزوئلا به قیمت 14750 دلار آمریکا به فروش می رسد.

* مذاکرات تولید خودروهای سایپا در روسیه

تیموری با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه مشتاق مالکیت خودروسازی ایران هستند، تصریح کرد: مذاکراتی با روسیه برای تولید برخی از محصولات ما در خطوط تولید روسیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال جاری 100 درصد امکان پذیر است، گفت: بحران سال 1400 به پایان رسیده است به طوری که در سال گذشته حدود 480 هزار خودرو تولید و بیش از 500 هزار خودرو به سایپا تحویل داده شده است. خودروهای موجود در پارکینگ صفر بود، در حالی که پیش بینی می شود در پایان فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش تولید داشته باشیم. همچنین در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و مونتاژ شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا تصریح کرد: پارسال در ایران حدود 50 تن پول توسط نمایندگی ها تولید شد در حالی که ممکن است این پول صرف تولید یا تولید خودرو شده باشد. تلاش می کنیم با افزایش تولید خودرو، تورم بازار را کاهش دهیم.

تیموری گفت: امیدوارم امسال سایپا ضرر نکند و همچنین با همکاری وزارت اقتصاد در صورت امکان مالیات تمدید دارایی ها را پرداخت نکنیم تا زیان انباشته دارایی ها صفر شود.

وی با اعلام اینکه در هفته جاری شاهد نصب پیشرفته ترین خط تولید موتور روی دو خودرو خواهیم بود، گفت: امسال خودروهایی مانند اطلس، آریا، سهند و P90 و همچنین خودروی پیج مانند خودروی اقتصادی آن عرضه شده است و امیدواریم نمونه اولیه این خودرو در ماه مارس تحویل شود. علاوه بر این، خودروی آریا در خرداد ماه، سهند در مرداد ماه و شاهین پلاس در تیرماه وارد بازار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید