قیمت VPN در بازار ایران نجومی شده است!

قیمت VPN در بازار ایران نجومی شده است!

در این گزارش می خوانیم:

* در ماه های اخیر افزایش فیلترینگ در سایت ها و اپلیکیشن های پرطرفداری مانند اینستاگرام و واتس اپ باعث افزایش چشمگیر استفاده از فیلترشکن ها شده است. در همین راستا تحقیقات بازار نشان می دهد که قیمت انواع فیلترشکن و VPN نیز به دلیل تقاضای بالا افزایش یافته است.

* رضایی صاحب یک مغازه موبایل فروشی که این روزها مانند همکارانش از فروش فیلترشکن و وی پی ان درآمد بیشتری کسب می کند، درباره افزایش استقبال از خرید فیلترشکن در بازار با توجه به محدودیت ها گفت. حجم فروش ما از 5 فیلترشکن در ماه به 50 تا 100 فیلتر در روز رسید. علاوه بر این افزایش تقاضا برای خرید فیلترشکن و VPN باعث افزایش چشمگیر قیمت آنها شده است.

* این فروشنده در ادامه گفت: زمانی که پذیرش فیلترشکن کم بود، هر VPN را حدود 20 هزار تومان می فروختیم، اما اکنون قیمت آنها به 110 هزار تومان و حتی بیشتر رسیده است. وی افزود: کار اصلی ما فروش موبایل است اما مغازه ها و سایت های دیگر با اشتراک 6 ماهه و قیمت 700 هزار تومان تعدادی فیلترشکن به مشتریان عرضه می کنند.

* البته قیمت VPN برای کاربران اندروید و آیفون متفاوت است. به عنوان مثال اگر قیمت ماهانه VPN برای گوشی اندرویدی ۱۰۰ هزار تومان است، کاربران آیفون باید ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان برای آن هزینه کنند.

* میانگین قیمت یک فیلتر سوئیچ با IP ثابت و حجم نامحدود برای یک کاربر برای یک ماه حدود 80 هزار تومان، دو ماهه 130 هزار تومان و سه ماهه 200 هزار تومان است. البته برخی از فروشندگان نیز به دلایل مختلف قیمت های بالاتری را اعلام می کنند.

* ضمناً اگر یک آی پی اشتراکی برای چند کاربر فعال شود، قیمت آن اندکی کاهش می یابد. مثلا قیمت آی پی 90 روزه دو نفره حدود 330 هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید