لازم است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود ارتقا دهیم / وظیفه اصلی سازمان نظارت و سختگیری خواهد بود

زمان: 15:08
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776138

نیازهای زیست محیطی کشور باید در شرایط پس از تاج ارزیابی شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تخصص در مسائل زیست محیطی بر لزوم فاصله گرفتن از سیاست و کار بر روی این موضوعات تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، علی سلاج در نشست آنلاین و گفتگوی رئیس و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست با مدیران ادارات استان که صبح امروز انجام شد ، خواستار افزایش تلاش های همه عناصر برای بهبود سریع محیط زیست کشور ..

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور بر اهمیت و اولویت محیط زیست نسبت به سایر موضوعات گفت: وجود آموزه های دینی ، سیاست ارتباطی مقام معظم رهبری ، جدیت رئیس جمهور در اجرای مسائل زیست محیطی به و این مسیر همه دستگاههای مسئول را ملزم به انجام تعهدات نظارت و حفاظت از محیط زیست می کند.

علاوه بر این ، سلاژ خواستار افزایش جدیت ، پشتکار و پیگیری مشکلات در همه قسمتهای سازمان شد و از معاونان و مدیران کل ستاد و استان خواست با توجه به شرایط ، نیازها و شرایط سازمان را فوراً برطرف کنند. اقدامات عالي دولت و مردم انقلابي مديريت بيماري در شرايط پس از كرونر و پيامدهاي اين بيماري بر محيط زيست كشور با كمك تمامي مقامات مسئول بررسي و شمارش شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از مدیران سازمان خواست تا در مورد این کاستی ها و سهل انگاری ها به صورت مکتوب به دستگاه های مسئول محیط زیست گزارش دهند و اوضاع را از نزدیک رصد کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء سازمان حفاظت محیط زیست به جایگاه واقعی خود ، از حمایت کامل دکتر رئیسی از محیط زیست یاد کرد و گفت: “رئیس جمهور صراحتا درخواست برخورد با قدرتمندانی که محیط زیست را تخریب می کنند کرد ، اما مورد. “این به معنای مواجهه با توسعه نیست ، بنابراین در پروژه های اجرایی کلان کشور ، علاوه بر نظارت قوی و مداوم ، ما موظف هستیم همکاری را برای بهبود امور اقتصادی کشور در نظر بگیریم.

سلاجقه در ادامه سخنان خود موضوع سمن ها را یکی از مهمترین موضوعات در پیشرفت مسائل زیست محیطی کشور ذکر کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد استفاده از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردمی ، تاکید کرد: سمناها عبارتند از: گروه های خوب و فرزندان عزیز کشور و نظام اسلامی. آنها همچنین یک ظرفیت و فرصت عالی برای آژانس حفاظت از محیط زیست هستند.

وی با اشاره به تخصص در مسائل زیست محیطی بر لزوم فاصله گرفتن از سیاست و کار در زمینه مسائل زیست محیطی تاکید کرد و گفت: سامان ها زبان محیط زیست کشور هستند و از تمامیت کشور و محیط زیست محافظت می کنند. سازمان های غیردولتی نباید به سازمان های دولتی تبدیل شوند و ما باید به آنها اجازه دهیم در چارچوب مسئولیت ها و تعهدات قانونی خود فعالیت های تخصصی در زمینه محیط زیست انجام دهند.

در ادامه دیدار با کارکنان سازمان و مدیران استانی ، سلاجقه بر اهمیت صندوق ملی محیط زیست و نقش آن در اقدامات سازمان تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت صندوق توسط بخشهای مختلف سازمان شد.
معاون رئیس جمهور همچنین گفت: ما شفافیت را در همه امور در نظر می گیریم و بر این اساس ، سازمان حفاظت محیط زیست باید الگویی برای کل کشور در دولت الکترونیک باشد.

سلیح نظارت و سختگیری را از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: “ما در بسیاری از موارد مانند مسائل مربوط به گرد و غبار و هوای پاک یک دستگاه اجرایی نیستیم ، بنابراین ما باید موقعیت مانیتورینگ خود را با تقویت همکاری با مسئولان ارتقا دهیم. نمایندگی های این حوزه “اجازه دهید.

وی ادامه داد: دوره جدید حاکمیت در سازمان یک دوره مدیریت تعاملی است و ما با هیچ مجموعه ای رویکرد تقابلی نداریم. خوشبختانه من روح تعامل و حفاظت از محیط زیست را در وزرا و مدیران ارشد انقلاب دیدم. دولت و این امیدوار کننده برای محیط زیست کشور است.

گسترش روابط بین الملل و ایجاد نقشه اداره های مشترک استانهای مرزی در مورد مسائل مشترک با کشورهای همسایه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط سلجوقی بود.

وی همچنین موضوع آموزش ، مشارکت عمومی و اطلاع از فعالیت های سازمان را از جدی ترین و مهمترین مسائل سازمان برشمرد و از همه ادارات خواست تا با معاونت مربوطه در این اداره هماهنگی و همکاری گسترده ای داشته باشند.

وی در آخرین قسمت از سخنان خود ، تمامی اقدامات انجام شده در محیط زیست کشور را ستود و از تغییر عمده در سازمان حفاظت محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد و گفت: “ما در حال بررسی استفاده از تمام فرصتهای نیروهای سازمان خواهیم بود. در داخل سازمان مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی که نیاز به جان تازه ای در بخش ها وجود دارد ، از متخصصان و نیروهای م outsideثر خارج از سازمان استفاده می شود.
انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید