لجاجت سازمان برنامه برای پرداخت حقوق فرهنگیان

لجاجت سازمان برنامه برای پرداخت حقوق فرهنگیان

علیرضا منادی سفیدان در گفتگو با جماران از نشست تلفنی مشترک با رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری موضوع تاخیر در پرداخت حقوق معلمان و فرهنگیان خبر داد. توسط مجلس ساخته شده است.

وی افزود: در سازمان برنامه پرداخت بودجه رتبه بندی معلمان لجبازی هایی وجود دارد و بر این اساس پس از چهار روز پیگیری مجلس و وزارت آموزش و پرورش، پرداخت ها ناقص آغاز شد و رتبه بندی درستی در این ها دیده نشد. پرداختی به این معناست که مشمولان رتبه بندی معلمان حق الزحمه خود را کامل دریافت نکرده اند و مستحق رتبه و معوقه نیستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: با تصمیم رئیس مجلس در اولین جلسه علنی و جلسه نظارتی مجلس، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مجلس همه را فرا خواهد خواند. کسانی که در این زمینه شکست خورده اند و به طور جدی از کسانی که در این زمینه شکست خورده اند می گذرد و نمی گذرد.

وی ادامه داد: استحقاق حقوقی معلمان از سوی سازمان برنامه پرداخت نشد و وجوه موجود بود اما از سوی سازمان برنامه آزاد نشد.

بسیاری از مطالبات هنوز پرداخت نشده است
قول می دهیم در فروردین ماه تمامی حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی پرداخت شود

وی خاطرنشان کرد: در این پرداخت به حسابی با اختیار وزیر آموزش و پرورش واریز شده است اما هنوز بخش زیادی از مطالبات پرداخت نشده است و قول می دهیم تمام حقوق معلمان به صورت رتبه بندی در سال جاری پرداخت شود. آموزش و پرورش فروردین، بانک مرکزی و خزانه داری هر چه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود آماده پرداخت بود، اما این کار غیراخلاقی و غیرعلمی توسط سازمان برنامه انجام شد.

سازمان بودجه برنامه حق دخالت ندارد
2.5 تا 5 میلیون تومان حقوق معلمان پرداخت نشده است

وی با انتقاد از رفتار سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان در اجرای قانون مداخله کرده است، این قانون آیین نامه ای وضع کرده و بر اساس این آیین نامه رتبه و حقوق تعیین شده است و سازمان حق دخالت ندارد. . 2 و نیم تا 5 میلیون تومان حقوق معلمان پرداخت نشده و معلمانی که در رتبه بندی قرار می گیرند حقوق کامل خود را دریافت نکرده اند، 38 هزار میلیارد تومان در سال 1401 و 12 هزار میلیارد تومان از شهریور تا پایان سال 1400 هستند. مطالبات از معلمان و این مبلغ است که به طور کامل پرداخت نشده و کسورات بازنشستگی از آن کاهش یافته است.

وی در پایان گفت: کشور با معلم و آموزش و پرورش رشد می کند و این باید برای همه روشن باشد و این افراد نگاه درستی به آموزش و پرورش ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید