لجبازی کی روش و ضرر تیم ملی

در آغاز این رقابت های جام جهانی اعلام شد که ایران با میانگین سنی نزدیک به 29 سال مسن ترین تیم در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی بوده است.

لجبازی کی روش و ضرر تیم ملی

کارلوس کی روش که کمی قبل از شروع جام جهانی به تهران رفته بود، شناخت کافی از بازیکنان شاغل در لیگ نداشت و البته طبق سنت همیشگی اش علاقه ای به استفاده از بازیکنان و ستاره های جوان نشان نداد. لیگ برتر ایران

عدم انتخاب بازیکنانی چون امید نورافکن، سامان فلاح، محمد محبی یا حتی دانیال اسماعیلی فر که از خوش اندام ترین بازیکنان لیگ هستند، به خوبی نشان داد که کی روش ترجیح می دهد در جام 2018 حتی با سعید عزت اللهی به همان ترکیب سنتی اعتماد کند. علی کریمی یا احسان حاج صفی از بهترین سال های خود فاصله گرفته اند.

البته این تصمیم ریشه در حمایت بازیکنان مورد علاقه او و نقش کاپیتان های پیشکسوت این تیم در بازگشت او به ایران دارد. طبیعتا چه کسی نتوانست با انتشار مطلبی علیه اسکوچیچ و اعتماد به بازیکنان مستعد و جوان لیگ، بازیکنانی را که دلیل برکناری سرمربی کروات و آمدن سرمربی پرتغالی بودند حذف کند!

این تصمیم غیر فنی به یکی از پاشنه آشیل های تیم ملی برای جام 2022 تبدیل شده است.کاهش ظاهری کیفیت بازیکنانی که به سن خود رسیده اند و دوندگی بازیکنان جوان تیم های انگلیسی و آمریکایی یکی بود. از عوامل دو شکست تلخ تیم ملی در این رقابت هاست.

از سوی دیگر، به عنوان مثال، هروه رنار تمام 26 بازیکن مورد نظر خود را از لیگ داخلی انتخاب کرد یا کشورهایی مانند کامرون و سنگال با میانگین سنی 25 سال در بین جوان ترین تیم های جام، عملکرد کاملا متفاوت و موفقی از خود نشان دادند. ..

صعود از مرحله گروهی جام جهانی تا به حال برای فوتبال ایران اتفاق نیفتاده است و این بار اتفاق عجیب و بی سابقه ای به حساب نمی آید اما سوال نگران کننده برای فوتبال ایران تداوم این تفکر است به خصوص با توجه به رکوردهای کارلوس کی روش و … فرصت از دست رفته در لیگ به کار بازیکنان جوانی خواهد افتاد که تجربه آنها مانند دو فصل گذشته در جام ملت ها نتیجه و دستاوردی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید